اخبارپاکستانجهان

نتایج انتخابات پاکستان ، پیشتازی نامزدهای تحت حمایت «تحریک انصاف» ، پیام عمران خان از زندان: این پیروزی را باید جشن بگیریم

علی‌رغم آن‌که نخست‌وزیر پیشین پاکستان در زندان به سر می‌برد، متحدان وی موفق شدند در انتخابات پارلمانی اکثریت کرسی‌ها را به دست آورند.

کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده نامزدهای مستقل ۹۹ کرسی را به‌دست آورده‌اند، ۷۱ کرسی را نامزدان حزب «مسلم لیگ (نواز)» از آن خود کرده‌اند و حزب «مردم پاکستان» نیز ۵۳ کرسی را تصاحب کرده است.

عمران خان در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و حزبش (تحریک انصاف) نیز از شرکت در انتخابات منع شده است، بنابراین هواداران او به عنوان مستقل به رقابت پرداختند.

نخست وزیر پیشین پاکستان، مدعی پیروزی در انتخابات شده و از هوادارانش خواسته تا این پیروزی را جشن بگیرند.

با این‌حال، «نواز شریف» دیگر نخست‌وزیر سابق پاکستان نیز مدعی شده که حزبش بزرگ‌ترین پیروز انتخابات است و از احزاب دیگر درخواست کرده که با او ائتلاف کنند.

عمران خان روز جمعه در ویدئویی که با هوش مصنوعی ساخته شده بود، از هوادارانش خواست که هم‌اکنون «از خود قدرت نشان داده و از آراء خود محافظت کنند».

پارلمان پاکستان در مجموع ۳۴۲ کرسی دارد ، که از این تعداد سرنوشت ۲۶۶ کرسی از طریق انتخابات مستقیم تعیین می‌شود.

بر اساس قانون اساسی پاکستان ۱۰ کرسی برای اقلیت‌های مذهبی و ۶۰ کرسی برای زنان در نظر گرفته شده است که با نمایندگان نسبی در میان احزاب با بیش از ۵ درصد آرا پر خواهند شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا