اخبارجهانعربستان سعودی

انحلال هیات مدیره باشگاه ورزشی الصفا از سوی وزارت ورزش عربستان به دلیل شعارهای علوی هوادارانش

وزارت ورزش عربستان سعودی ، هیئت مدیره باشگاه ورزشی الصفا را به دلیل شعارهای علوی هوادارانش منحل کرد.

این باشگاه در استان شیعه نشین قطیف قرار دارد ، و بنا به گفته فعالان ورزشی و حقوق بشر ، اقدام وزارت ورزش و جوانان عربستان سعودی ، نسبت به انحلال این باشگاه ، دور زدن قانون و اقدامی از روی دستپاچگی و بدون تعقل و تدبیر لازم بوده است.

استان قطیف در شمال منطقه شرقی عربستان قرار گرفته و از جنوب با استان احساء مرتبط است ، شرق این استان به سواحل خلیج فارس می‌رسد ، این استان شامل سه شهر قطیف، سیهات و صفوی است.

باشگاه فوتبال الصفا یک باشگاه فوتبال واقع در شهر شیعه نشین صفوی در عربستان سعودی است و اکنون در لیگ دسته اول فوتبال عربستان سعودی حضور دارد ، این باشگاه فوتبال در سال ۱۹۴۷ تأسیس شده است.

وزارت ورزش و جوانان عربستان با صدور حکمی که فعالان مدنی آن را غیرمنصفانه و خودسرانه توصیف کرده اند، هیئت مدیره باشگاه ورزشی الصفا را پس از سردادن شعارهای هواداران این باشگاه در روز جمعه منحل کرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، نماهنگی از سوی هواداران باشگاه الصفا که در حال سردادن شعارهایی در وصف مام علی علیه السلام و ابراز ارادت و عشق به آن حضرت هستند ، در فضای مجازی منتشر شده است.

برگزاری این جشن که همزمان با سالروز ولادت با سعادت آن حضرت بوده ، از سوی وزارت ورزش و جوانان عربستان به صورت نادرست و غیرواقعی و کاملا جانبدارانه و برگرفته از تعصبات کور ، جرقه فرقه گرایی توصیف شده است.

این وزارتخانه اعلام کرده که هواداران باشگاه الصفا مرتکب تخلفاتی شده اند که بند اول ماده هشتم دستورالعمل های اساسی باشگاه‌های ورزشی را که لزوم رعایت قوانین و مقررات حاکم در کشور را تصریح می‌کند، نقض کرده است.

وزارت ورزش و جوانان عربستان سعودی در ادامه افزوده : این وزارتخانه حق دارد در صورت انجام حرکات یا اعمالی که با نظم عمومی، اخلاق عمومی یا مقررات وضع شده ، مغایرت داشته باشد، هیات مدیره هر باشگاه ورزشی را منحل کند.

این وزارتخانه همچنین تصمیم گرفته که طبق ادعای خود ، متخلفان را از عضویت در این باشگاه یا هر باشگاه دیگری محروم و برای انجام اقدامات لازم به مراجع ذیربط معرفی کند.

این در حالی است که فعالان عرصه ورزش و حقوق بشر گفته اند: وزارت ورزش و جوانان عربستان سعودی با مشاهده شعارهای خودجوش ، دچار دستپاچگی شده و برای مقابله با این حرکت مدنی و مسالمت آمیز ، بدون تدبیر و تعقل لازم ، با دور زدن مقررات قانونی، هیئت مدیره این باشگاه در شهر شیعه نشین صفوی را منحل کرده است.

فعالان عرصه ورزش و حقوق بشر هم چنین در ادامه افزودند: با این تصمیم خودسرانه و ناعادلانه، وزارت ورزش و جوانان عربستان ، تمامی دستاوردهای این باشگاه را در سطوح مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را نادیده گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا