آمریکااخبارجهانعلم و فناوری
برجسته ها

طبق یک پژوهش علمی استفاده از تلفن همراه ممکن است خطر ADHD را افزایش دهد

اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) یک وضعیت رفتاری است که شامل مشکلات مربوط به بیش فعالی و مشکل در توجه است که در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند. “اختلال کمبود توجه (ADD)” یک اصطلاح قدیمی است که دیگر به طور رسمی استفاده نمی شود.

حال یک گزارش نشان می دهد که استفاده مداوم از گوشی هوشمند می تواند باعث رشد ابتلای بزرگسالان به ADHD شود.

بر اساس این گزارش، اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) در میان بزرگسالان در حال افزایش است و محققان می گویند که گوشی های هوشمند ممکن است در این زمینه نقش ویژه ای داشته باشند.

مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است نشان می دهد افرادی که دو ساعت یا بیشتر در روز از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند ۱۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) هستند.

این اختلال در درجه اول به کودکان خردسال مرتبط است، اما حواس‌پرتی‌های ایجاد شده توسط تلفن‌های هوشمند شامل رسانه‌های اجتماعی، پیامک، پخش موسیقی، و فیلم یا تلویزیون باعث ایجاد یک اپیدمی ADHD در میان بزرگسالان ایجاد می‌شود.

محققان بر این باورند که رسانه‌های اجتماعی افراد را با اطلاعات ثابت بمباران می‌کنند و باعث می‌شوند که آنها برای چک کردن تلفن خود مکرراً از آن اطلاعات استفاده کنند.

افرادی که اوقات فراغت خود را با استفاده از این گونه فناوری ها سپری می‌کنند، به مغزشان اجازه استراحت و تمرکز روی یک کار واحد را نمی‌دهند، و این حواس‌پرتی‌های ترکیبی می‌تواند باعث شود بزرگسالان دامنه توجه کوتاه‌تری داشته باشند و به راحتی حواسشان پرت شود.

محققان می گویند افرادی که دائماً از دستگاه های خود استفاده می کنند به مغزشان اجازه نمی دهند در حالت پیش فرض استراحت کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا