اخبارپاکستانجهان

کشته شدن یک تروریست وابسته به گروه تندروهای سنی تحریک طالبان در وزیرستان شمالی پاکستان

بخش رسانه ای ارتش پاکستان گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور ، روز دوشنبه در جریان یک عملیات اطلاعاتی امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی ، یک تروریست وابسته به گروه تندروهای سنی تحریک طالبان را در جریان تبادل آتش از پای درآوردند.

در این بیانیه آمده که در حین انجام عملیات تبادل آتش شدید بین نیروهای خودی و تروریست ها ، یکی از تروریست ها کشته شد.

این بیانیه می افزاید که تروریست یاد شده نایکمان الله نام داشته که به صورت فعال در اقدام های تروریستی متعدد، از جمله کشتار هدفمند غیرنظامیان بیگناه شرکت داشته ، و از وی اسلحه، مهمات و مواد منفجره نیز کشف شده است.

بخش رسانه ای ارتش پاکستان در ادامه تاکید کرد که عملیات پاکسازی برای از بین بردن هر تروریست دیگری که در منطقه در حال فعالیت است ، ادامه دارد ، و نیروهای امنیتی پاکستان مصمم هستند تا خطر تروریسم را از این کشور پاک کنند.

گفتنی است که سه ستیزه جوی دیگر متعلق به همین جریان تندروی سنی ، روز شنبه در منطقه لکی مروات در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند ، هم چنین نیروهای امنیتی در روز جمعه نیز دو تروریست دیگر متعلق به این گروه تندوری سنی را در وزیرستان شمالی از پای در آوردند.

پاکستان در سال گذشته شاهد افزایش فعالیت‌های تروریستی ، به‌ویژه در مناطق خیبر پختونخوا و بلوچستان توسط گروه سنی های تندروی تحریک طالبان بوده است.

بر اساس یک گزارش امنیتی سالانه که توسط مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی منتشر شده است، پاکستان شاهد ۱۵۲۴ کشته و ۱۴۶۳ زخمی از ۷۸۹ حمله تروریستی و عملیات ضد تروریستی در سال ۲۰۲۳ بوده است که رکوردی بی سابقه در شش سال گذشته محسوب می شود.

خیبر پختونخوا و بلوچستان مراکز اصلی خشونت طی این مدت بوده اند که بیش از ۹۰ درصد از کل تلفات و ۸۴ درصد حملات، از جمله حوادث تروریستی و عملیات نیروهای امنیتی را به خود اختصاص داده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا