اخبارجهانجهان اسلام

فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت مولای متقیان و امیر مؤمنان

علی بن ابی‌طالب علیه السلام مشهور به امام علی و امیرالمؤمنین ۲۳ قبل از هجرت ، چشم به جهان گشودند ، ولادت آن حضرت در روز جمعه ۱۳ رجب سال ۳۰ عام‌الفیل در مکه و در درون کعبه واقع شده است.

به همین مناسبت یازدهم تا چهاردهم ماه رجب ، به عنوان ایام بزرگداشت ولادت باسعادت حضرت اسدالله الغالب امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ، نام گرفته است.

حضرت علی علیه السلام ، امام اول مسلمانان جهان ، صحابی، راوی، کاتب وحی ، و همچنین پسرعمو و داماد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، همسر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، پدر و جدِّ یازده امام معصوم علیهم السلام می باشند.

به گفته عالمان شیعه و بسیاری از علمای اهل تسنن، نخستین مردی بودند که به پیامبر اسلام ایمان آوردند ، و از نظر شیعیان ، امام علی علیه السلام به فرمان خدا و تصریح پیامبراکرم صلی الله علیه و آله ، جانشین بلافصل رسول خدا می باشند.

شخصیت ممتاز و ارزنده مولای متقیان اگرچه بیش از سایر نوابغ بشری مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است ، ولی باز هم درباره ی این شه مُلک لافتی ناگفته های بسیاری وجود دارد ، و بی گمان قلم و زبان نویسندگان و گویندگان از بازگویی برازندگی های شخصیت یگانه آن امام بی مانند همچنان ناتوان و قاصر مانده است.

فضایل امیرالمومنین آنقدر زیاد است که پیامبر اکرم فرمودند : اگر تمام درختان، قلم شوند و دریاها، جوهر و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده، نخواهند توانست فضائل علی بن‌ ابی‌طالب را شمارش کنند.

بر پایه روایتی دیگر از پیامبر اکرم ، بازگوکردن، نوشتن، نگاه‌ کردن و گوش ‌دادن به فضائل حضرت علی نوعی عبادت و باعث آمرزش گناهان می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا