اخبارجهانجهان اسلامعراق

بزرگداشت میلاد امام باقر و امام هادی علیهما السلام در حرمین شریفین در شهر مقدس کربلا

آستان مقدس عباسی روز شنبه جشنی را به مناسبت گرامیداشت میلاد خجسته امام باقر و امام هادی علیهما السلام برگزار کرد.

این مراسم با حضور دکتر افضل الشامی، رئیس دفتر متولی شرعی، عدنان ابولحیه، مشاور متولی شرعی، عباس رشيد الدده الموسوی و محمد الاشيقر، دو عضو شورای اداری آستان عباسی، برخی روسای بخش‌ها و علا آل ضیاءالدین، معاون تولیت آستان مقدس حسینی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن با نوای قاری عمار الحلی، آغاز گردید. پس از آن عباس رشید الدده الموسوی، عضو شورای اداری آستان عباسی به نیابت از تولیت آستان سخنرانی کرد.

وی طی این سخنرانی تاکید کرد که آستان عباسی از مناسبت‌های اهل بیت علیهم السلام به عنوان بستری برای تحکیم ارزش‌های دین اسلامی بهره می‌جوید.

این مراسم شامل برنامه‌های متعددی بود از جمله برنامه شعری که با حضور شاعرانی چون محمد طاهر الصفار، محمد الاعاجيبی، فراس الاسدی همراه بود. در این مراسم همچنین مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام باقر و امام هادی علیهما السلام توسط مداح علی الذهبی اجرا شد.

این جشن با تقدیر از برگزیدگان در مسابقه فرهنگی ویژه میلاد امام باقر و امام هادی علیهما السلام که توسط بخش امور فکری و فرهنگی آغاز شده بود خاتمه یافت.

در همین حال حرم مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام نیز شاهد برگزاری مراسمی به همین مناسبت بود.

در این مراسم نیز تعدادی از سخنرانان و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سخنرانی و مدیحه ثرایی پرداختند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا