آسیااخبارافغانستان

هشدار صلیب سرخ از افزایش خسارات و تلفات ناشی از رویداد های طبیعی در افغانستان

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر “IFRC” می‌گوید، در حالی که افغانستان با بدترین وضعیت بشری در جهان مواجه است، با توجه به احتمال تغییرات اقلیمی و رویدادهای طبیعی، در روزهای باقی مانده بهار امسال، احتمال ویرانی‌های بیشتری در این کشور وجود دارد.

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در گزارش جدید خود نوشته است که احتمال بارش باران‌های بیشتر در شب‌ها و روزهای آینده به ویژه در مناطق مرکزی، جنوبی، شرقی و نواحی جنوب غربی افغانستان به میزان ۳۰ میلی متر وجود دارد.

این فدراسیون در گزارش خود به نقل از هلال احمر افغانستان نوشته که از ۱۶ تا ۲۶ آوریل دست کم ۴۱ نفر بر اثر سیلاب و حوادث طبیعی در ۲۴ استان افغانستان کشته و ۸۴ نفر زخمی شده اند.

همچنین در این رویدادها به ۸ هزار و ۲۰۰ خانه آسیب رسیده و بیش از ۵ هزار دام از بین رفته و حدود ۸۰ هزار هکتار زمین زراعتی تخریب شده است.

این سازمان امدادرسان می‌افزاید که بر اثر سیل، زیرساخت‌های عمومی از جمله جاده‌ها، مدارس، پل‌ها و پلچک‌ها (پلکان‌ های روی رودخانه) نیز آسیب دیده اند.

این در حالی است که هماهنگ‌ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد بارند‌گی‌های ماه آوریل سال جاری در افغانستان را دست‌کم در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه خوانده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا