اخبارایرانجهان

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران: مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران ۳۰ درصد افزایش یافته است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران از افزایش «۳۰ درصدی» مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران خبر داده و رئیس سازمان اورژانس تهران نیز گفته است «ماموریت‌های اورژانس» بخاطر آلودگی هوا افزایش پیدا کرده است.

جعفر جندقی رئیس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان داده است که مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است که این وضعیت بسیار غیرمنطقی است.

جندقی در ادامه افزود : باید بررسی شود که چه عواملی باعث ایجاد این آلودگی ها می شود ، در این زمینه شهرداری ها که در تولید آلاینده ها نقش دارند و هم چنین دستگاه های اجرایی مختلف مانند وزارت نفت، بیشترین سهم در آلودگی هوا را دارند که باید بر علیه آنها اعلام جرم شود.

وی با اشاره به وضعیت دخانیات در ایران افزود: متأسفانه مافیای بزرگی در پشت صحنه دخانیات وجود دارد و اینکه چرا باید یک بسته سیگار با ظاهر بسیار گران قیمت با قیمت بسیار پایین به مصرف کننده عرضه شود، یکی از دلایل آن است.

برخی از رسانه ها در گزارشی درباره ادامه آلودگی هوا در تهران نوشته اند : درآذرماه امسال شهروندان تهرانی تنها یک روز هوای پاک، و هشت روز هوای قابل قبول داشته‌اند ، و ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز برای همه مردم ناسالم بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا