آفریقااخبارجهان

سازمان جهانی نفی خشونت: بلایای انسانی ویرانگری سودان را فرا گرفته است

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» در رابطه با تشدید بحران انسانی در سودان پیامی صادر کرد.

در پی وخامت بحران انسانی در سودان ، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ، ضمن هشدار نسبت به بروز فاجعه انسانی همه جانبه در سودان ، خواستار مداخله بین‌المللی برای توقف درگیری ها ، و اقدام فوری از سوی اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی شد.

سازمان جهانی نفی خشونت در این بیانیه آورده است : داده‌های حقوق بشری که توسط مجموعه ی ما دریافت شده ، حکایت از یک فاجعه انسانی در کشور سودان، به‌ویژه پایتخت و برخی مناطق اصلی آن دارد ، که در میان یک سکوت خطرناک رسانه‌ای، بین نیروهای مسلح در دو جناح درگیر ، رخ داده ، و مردم بی دفاع را قربانی خود کرده است.

داده های بررسی شده توسط این سازمان نشان می دهد که نیروهای موسوم به پشتیبانی سریع ، مرتکب قتل و تجاوز وحشیانه ، با هدف قرار دادن زنان و کودکان شده، و علاوه بر آن ، باعث آوارگی اجباری غیرنظامیان در مناطق وسیعی از پایتخت سودان ، خارطوم گردیده اند.

داده‌های حقوق بشر همچنین نشان می‌دهد که قطع کامل آب آشامیدنی در محله‌های پایتخت از هفته‌ها پیش ، و علاوه بر آن ، فقدان تمامی ملزومات ضروری زندگی و سایر خدمات زیربنایی، و هم چنین ، کنترل افراد مسلح بر کل مراکز دولتی، انجام وظایف عادی را برای کارکنان دولت و افراد غیرنظامی غیرممکن ساخته است.

لذا این سازمان خواستار مداخله بین‌المللی برای توقف درگیری بین نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع ، و تلاش برای نجات غیرنظامیان بیگناه از درگیری‌های جاری، و همچنین راستی‌آزمایی جنایات جنگی و مجازات افراد و نهادهای مسئول آن شده است.

این سازمان نسبت به یک فاجعه انسانی همه جانبه هشدار می دهد که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، دیگر هیچ چیز و هیچ کس را بر جای نخواهد گذاشت ، و همزمان از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی می خواهد که اقدامی فوری انجام دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا