اخبارافغانستانپاکستانجهان

سازمان‌‌های امدادی: افغان‌های اخراج شده از پاکستان با کمبود آب، غذا و سرپناه رو‌به‌رو هستند.

همزمان با تشدید اخراج اجباری هزاران پناهجوی افغانستانی از پاکستان، سازمان های امدادرسانی بین‌المللی از عدم دسترسی این مهاجران اخراج شده به غذا، آب و سرپناه ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته سازمان های امدادی، مهاجران پس از ورود به افغانستان به غذا و آب لازم، سرپناهی مناسب و سرویس بهداشتی دسترسی ندارند.

مدیر سازمان نجات کودکان هشدار داده که کار کودکان در افغانستان و همچنین مشارکت آنها در قاچاق به دلیل فقر افزایش خواهد یافت.

زیرا اکثر خانواده‌های بازگشته فقیرترین بخش مهاجران افغانستان در پاکستان اند. در همین حال؛ پناهجویان افغانستان در پاکستان می‌گویند که با اخراج آنان، دارایی‌های منقول و غیرمنقول‌شان در این کشور ضبط می‌شود.

شماری از مهاجران افغانستان در شهرهای مختلف پاکستان، تاکید می‌ورزند که پس از پایان مهلت این کشور، دکان‌ها و کارخانه‌هایشان مسدود شده است.

آنان با ابراز نگرانی از وضعیت نامعلوم سرمایه‌های‌ خود، تصریح می‌کنند که پلیس پاکستان نباید به بهانه بازجویی، دست به غصب و ضبط اموال آنان بزند.

بر اساس طرح تازه پاکستان در مورد اخراج مهاجرین غیرقانونی، هر خانواده پناهجوی اخراج شده حق انتقال بیشتر از معادل 200 دلار امریکایی از پاکستان را ندارند.

در حالی که شمار زیادی از مهاجرین افغانستان می‌گویند آنان طی سالیان اخیر در پاکستان سرمایه گذاری های هنگفتی نموده بودند و اکنون نگران ضبط و تاراج دارایی های شان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا