آذربایجانآسیااخبارجهانجهان اسلام

پروژه بازسازی مساجد «قره باغ» در دستور کار دولت آذربایجان قرار گرفت

بنیاد «حیدر علی اف» آذربایجان اعلام کرد که بازسازی همه بناهای تاریخی و مذهبی در «ناگورنو قره ‌باغ» را در پی آزادی قلمروهای این کشور از اشغال ارمنستان، در دستور کار خود قرار خواهد داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ناگورنو قره ‌باغ منطقه ‌ای محصور در خشکی با مساحتی حدود چهار هزار و 400 کیلومتر مربع در قفقاز جنوبی که در جنوب شرقی کوه‌های قفقاز کوچک واقع شده‌ است.

پروژه بازسازی مساجد قره باغ

این منطقه در تقسیمات کشوری جمهوری آذربایجان، بخشی از استان قره ‌باغ علیا است و توسط خاک اصلی جمهوری آذربایجان محصور شده است.

“مهربان علی اف” معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان در خصوص بازسازی مکان های تاریخی و مذهبی به ویژه مساجد گفت: امروز مفتخرم به شما اطلاع دهم که بنیاد حیدر علی اف در حال شروع پروژه ای برای مرمت آثار مذهبی و مساجد است که میراث ملی مردم آذربایجان هستند.

وی در ادامه افزود: طی سال های اشغال، ارمنستان شهرها و مناطق آذربایجان، ساختمان های مسکونی و اداری مستقر در آن، کل زیرساخت ها و منابع طبیعی آذربایجان را به یغما برد و آثار مذهبی، تاریخی، فرهنگی را در این مناطق تخریب کرد.

“علی اف” همچنین گفت: اکنون هیچ اثری از منطقه قره باغ که زمانی گوشه ای زیبا از آذربایجان بود، وجود ندارد اما اماکن مقدس ما که به شدت به دست ارامنه تخریب شده بودند، دوباره احیا خواهند شد و صدای اذان و دعا در تمام مساجد قلمرو قره باغ شنیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا