اخبارپاکستانجهان

تشدید روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان

پاکستان در چهار روز گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر افغانستانی را به‌ گونه اجباری اخراج کرده است.

اخراج‌ شد‌گان از برخورد غیرقانونی و رفتار ناپسند پلیس پاکستان شکایت دارند و از این کشور می‌خواهند که مطابق ارزش‌های انسانی رفتار کند.

آنان پلیس پاکستان را به دزدی، غصب اموال و باج‌گیری متهم می‌کنند. شماری از آنان می‌گویند که پلیس هنگام بازجویی مدارک را بررسی نمی‌کنند بلکه چشم‌ شان به اسباب و دارایی های مهاجران است.

این در حالی است که پاکستان بر انعطاف ‌ناپذیری در این مورد تاکید کرده و درخواست نهادهای حقوق بشری مبنی بر توقف روند اخراج اجباری را نپذیرفته است.

از سوی دیگر، اکثریت نهادهای حقوق بشری، از عواقب و پیامدهای این اقدام پاکستان هشدار داده و گفته ‌اند که کودکان و زنان بیش از همه در معرض خطر و سوء استفاده و جدایی از خانواده‌ها قرار دارند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل، یونیسف و سازمان بین‌المللی مهاجرت روز جمعه نگرانی عمیق خود را در یک اعلامیه مشترک اعلام کردند.

این سه نهاد در اعلامیه خود نوشتند که طرح حکومت پاکستان برای اخراج مهاجران غیرقانونی، ایمنی و سلامت کودکان و خانواده‌های مهاجران اخراجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دیدبان حقوق بشر هم، از برخی کشورها خواسته که پاکستان را تحت فشار قرار دهند تا تصمیم اخراج مهاجران غیرقانونی افغانستانی را از این کشور، پس بگیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا