اخبارپاکستانجهان

افزایش فشار و خشونت‌های فرقه ای علیه شیعیان در پاکستان

در درگیری‌های فرقه‌ای و حملات علیه شیعیان در منطقه کُرم ایالت خیبرپختونخوای پاکستان، دستکم ۱۹ تن کشته و ۳۸ تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده اند که درگیری هنگامی در ۲۳ اکتوبر آغاز شد که مردان مسلح ناشناس، به کارگران شیعه حمله کردند و دو تن را به شهادت رساندند.

رسانه‌ها به نقل از ساکنان محلی گزارش کرده اند که در شش منطقه خشونت‌های فرقه‌ای رخ داده و در این درگیری از اسلحه سبک و سنگین استفاده شده است.

آنها همچنان گفته اند شمار کشته شده‌ها به ۳۰ تن و شمار زخمی‌ها به ۵۰ تن رسیده است اما مقام‌های پاکستانی، کشته شدن ۱۹ تن را تائید کرده اند.

گفته شده معاون پلیس منطقه کُرم، به روزنامه پاکستانی دان گفته که اعضای مجلس نمایندگان از مناطق اورکزی و هنگو، تلاش‌ها را برای برقراری آتش بس آغاز کرده اند.

گفتنی است خشونت‌ها و کشتار هدفمند علیه شیعیان این کشور که حدود 20 درصد جمعیت کل پاکستان را تشکیل می‌دهند، اخیرا افزایش یافته است.

در اردیبهشت امسال، پنج معلم شیعه در منطقه کُرم از سوی تندروان سنی به شهادت رسیده و به دنبال آن، چهار جوان شیعه در شهر کراچی مورد حمله قرار گرفتند.

ایالت بلوچستان و شهر کویته این کشور هم، طی چند سال اخیر شاهد چندین مورد کشتار هدفمند شیعیان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا