اخبارافغانستانجهان

وقوع سه زمین‌لرزه پی در پی دیگر در افغانستان و ایران

بر اساس گزارش‌ها بامداد امروز یکشنبه 23 مهر، دو زمین‌لرزه پی‌ در پی قدرتمند، غرب و شمال شرق افغانستان و بخش هایی از استان خراسان رضوی در شرق ایران را تکان داده است.

سازمان زمین شناسی امریکا گفته، زمین‌لرزه ی نخست که حوالی ساعت هشت به وقت محلی در استان هرات افغانستان رخ داده، قدرت آن 6.3 درجه ریشتر بوده است.

به دنبال آن، زمین لرزه ی دیگری هم به بزرگی 5.5 ریشتر رخ داده است.

هر چند شمار دقیق تلفات زمین‌لرزه‌های تازه در هرات مشخص نشده، اما دفتر سازمان بهداشت جهانی گفته است تا کنون دو کشته و 120 زخمی به بیمارستان‌های هرات منتقل شده اند.

بر اساس معلومات اداره ی زمین شناسی امریکا، زمین لرزه ی سوم که ساعت ۱۱ امروز رخ داد، مرکز آن در دامنه کوه‌های هندوکُش در شمال شرق افغانستان قرار داشت که شدت آن ۴.۱ درجه بود. بر اساس اطلاعات این سازمان، این زمین لرزه در عمق ۱۱۵ کیلومتری زمین بوده است.

همزمان با این، پس از زمین‌لرزه 6.3ریشتری بامداد امروز یکشنبه در هرات افغانستان ساکنان بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی سراسیمه از منازل خارج شده و در فضای بیرونی منازل یا داخل خودروها پناه گرفتند.

ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های تربت ‌جام، خواف، تایباد، سرخس، باخرز و بسیاری از شهرهای دیگر نیز تشکیل و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شد، هم اکنون تمامی نیروهای امدادی در آماده‌ باش کامل به سر می‌برند. در تایباد هم مدیر آموزش و پرورش این شهرستان از تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز، خبر داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا