اخبارافغانستانپاکستانجهان

پاکستان: تصمیم اخراج مهاجران غیرقانونی تغییر نمی‌کند

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش دادند که دولت پاکستان در تصمیم خود درباره‌ی اخراج اجباری مهاجران «غیرقانونی» تجدید نظر نخواهد کرد.

پاکستان به همه‌ی مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی مهلت داده است تا داوطلبانه خارج شوند، در غیر این صورت از اول نوامبر با اخراج اجباری مواجه خواهند شد.

این تصمیم پاکستان نگرانی‌های سازمان‌های حقوق بشری را در پی‌ داشته است. به گزارش اکسپرس تریبون، مقام‌های پاکستانی گفتند که سازمان‌های حقوق بشر و آژانس‌های مربوطه‌ی سازمان ملل برای بررسی این تصمیم به اسلام‌آباد رفته ‌اند.

طبق این گزارش، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (یوان‌اچ‌سی‌آر) و سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌اوام) حمایت شان را از پاکستان برای «توسعه یک مکانیسم جامع و پایدار برای ثبت و مدیریت شهروندان افغانستان» اعلام کردند.

این نهادها ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان از مهاجران افغانستان، از دولت پاکستان درخواست کردند تا نقض حقوق بشر را که ممکن است با اخراج مهاجران رخ دهد، در نظر بگیرد.

اکسپرس تریبون نوشته است که مقام‌ها روز سه‌شنبه18 مهر، گفتند که پاکستان تصمیم خود را برای اخراج همه‌ی خارجی‌ها، عمدتا شهروندان افغانستان، که به‌طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، تغییر نمی‎دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا