اخباراروپاجهان

اعضای اتحادیه اروپا نسبت به اصلاح سیاست های مهاجرتی به توافق رسیدند

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بر سر یک توافقنامه در مورد مدیریت بحران پناهجویان در این اتحادیه به توافق رسیدند تا راه برای مدیریت ورود پناهجویان هموار شود.

بخشی از هدف سیاست بازنگری‌شده این است که کشور‌های اتحادیه اروپا در صورت مواجهه با هجوم ناگهانی پناهجویان با یکدیگر همکاری کنند.

اتحادیه اروپا در تلاش برای تصویب طرح مهاجرتی جدید خود است که به نظر می‌رسد، محدودیت‌ها و مشکلات بیشتری را برای پناهجویان به همراه داشته باشد.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل ، پیش از برگزاری اجلاس روز جمعه سران این اتحادیه در اسپانیا، درباره متن اصلی اصلاح سیاست مهاجرتی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی النشره لبنان ، در توافق جاری ، ملاحظات ایتالیا در این خصوص نیز مورد توجه قرار گرفته است.

هدف از این قانون که مورد بحث بیشتر از سوی سران هم قرار خواهد گرفت، آن است که اتحادیه اروپا هنگام هجوم مهاجران به یکی از کشورهای عضو، واکنشی مشترک داشته باشد ، هجومی که می‌ تواند شبیه بحران سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ باشد.

بر اساس اعلام النشره لبنان ، این توافق در حالی به دست آمد که نشست غیر رسمی رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است روز جمعه در گرانادا در جنوب اسپانیا برگزار شود.

کشورهای عضو اتحادیه براساس این توافق در برابر موج گسترده ورود مهاجران و پناهجویان به یکی از کشورها واکنش مشترکی نشان خواهند داد.

قرار است مذاکره بر سر توافق به دست آمده با نمایندگان پارلمان اروپا ادامه پیدا کند ، منابع دیپلماتیک می‌گویند مجارستان و لهستان دو مخالف اصلی اصلاحات مهاجرتی بوده و به آن رای منفی داده‌اند. هنوز جزئیات به خصوصی در مورد متن جدید توافقنامه در دسترس نیست، اما سازمان‌های غیردولتی بر این باورند که تغییرات جدید می‌تواند خطر بازگرداندن پناهجویان به کشور مبدا را افزایش دهد.

بر اساس این قانون، مدت نگهداری مهاجران در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قابل تمدید خواهد بود ، این در حالیست که توافق مذکور باید در نشست اعضای پارلمان اروپا مورد بحث و اجماع نظر قرار گیرد.

نخست‌ وزیر یونان چندی پیش طی سخنانی در اجلاس کشورهای جنوبی عضو اتحادیه اروپا در پایتخت مالت، خواستار اخراج مهاجرانی که شرایط پناهندگی در کشورهای اروپایی را ندارند، شد.

وی در ادامه افزود: مهاجرت به کشورهای اتحادیه اروپا باید با شرایط و نیازهای کشورهای عضو مطابقت داشته باشد ، اما در حال حاضر این قاچاقچیان انسان هستند که درباره ورود افراد به اروپا تصمیم می‌ گیرند و این روند باید تغییر یابد.

آلمان طی چند ماه گذشته به دلایل بشردوستانه با طرح اصلاح سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا مخالفت می‌کرد ، اما در نهایت وزرای کشور اتحادیه اروپا در جریان نشست ماه سپتامبر خود توانستند رضایت برلین را جلب کنند.

ایتالیا از سیاست مهاجرتی آلمان که به چند سازمان غیردولتی برای امدادرسانی به پناهجویان کمک مالی ‌می‌کند انتقاد کرده بود ، در نهایت آلمان و ایتالیا روز چهارشنبه توانستند بر سر یک طرح مشترک به توافق دست پیدا کنند.

تحلیل ها حکایت از آن دارد که موضوع سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا و نحوه مواجهه با پناهجویان محور اصلی گفتگوهای سران اتحادیه اروپا در گرانادا باشد.

اتحادیه اروپا تلاش کرده تا با تشدید نظارت و نظامی کردن مرز‌های دریایی جنوبی خود مانع از عبور افراد بیشتری از دریای مدیترانه شود، اما با دولت‌های منطقه‌ای نیز تماس گرفته تا از آن‌ها برای جلوگیری از مهاجرت کمک بگیرد.

از ابتدای سال جاری میلادی، تعداد افرادی که از شمال آفریقا با قایق به اتحادیه اروپا وارد شدند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا