اخبارجهانجهان اسلام

میلیون ها نفر از محبان اهل بیت در انتظار افتتاح مقام حضرت زینب سلام الله علیها در مصر

میلیون ها نفر از محبان اهل بیت علیهم السلام در مصر و سراسر دنیا ، مشتاقانه در انتظار افتتاح مقام سیده زینب سلام الله علیها هستند تا پس از تکمیل و توسعه ی آن ، در آینده ای نزدیک ، توفیق زیارت این مکان مقدس را کسب نمایند.

روزنامه مصری «صدی البلد» روز چهارشنبه اعلام کرد که میلیون ها نفر از محبان اهل بیت علیهم السلام ، در داخل و خارج کشور مشتاق هستند تا کارِ ساخت و سازِ پروژه ی در حال اقدامِ مقام سیده زینب سلام الله علیها در قاهره تکمیل گردد ، و در آینده نزدیک درب های خود را به روی مشتاقان زیارت این مکان مقدس باز نماید.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، در گزارش این روزنامه آمده است : دست اندرکاران طرح توسعه ی مقام سیده زینب سلام الله علیها در قاهره پایتخت مصر، به شدت در حال فعالیت هستند تا پس از تکمیل عملیات عمرانی ، این مقام ، افتتاح گردد.

این روزنامه یادآور شده که این عملیات عمرانی ، پس از تکمیل طرح توسعه ی مقامِ سرِ مبارک امام حسین علیه السلام آغاز شده است.

روزنامه «صدی البلد» همچنین به نقل از محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر نوشت: مقام سیده زینب سلام الله علیها شاهد انجام فعالیت های عمرانی و مهندسی با هدف توسعه آن است ، به نحوی که شایسته صاحبِ گرانقدرِ این مزار شریف باشد.

وی با تاکید بر این که ، این پروژه ی در حال اجرا ، با دقت زیاد و سرعت بالا در حال تکمیل است ، افزود : مصر سابقه ای طولانی در ساخت، توسعه و آبادانی مساجد و عتبات عالیات متعلق به خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دارد و تاکنون توانسته است صفحات نورانی و پرافتخاری که شایسته تاریخ و تمدن و این کشور باشد را ثبت نماید.

بسیاری از مقام ها ، مساجد ، اماکن مقدسه و زیارتگاه های متعلق به اهل بیت علیهم السلام در مصر ، این روزها در قالب پویش بزرگ عمرانی، در چارچوب طرح های ویژه ی دولت مصر جهت رسیدگی به مساجد و مزارهای شریف و بناها و میراث های تاریخی ، مورد توجه واقع شده و در زمره ی طرح های دولت برای ساخت ، توسعه و آبادانی ، قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا