اخبارپاکستانجهان

مخالفت سازمان ملل با طرح پاکستان برای اخراج اجباری پناهجویان

در حالی که پاکستان به همه مهاجران غیرقانونی در خاک خود کمتر از یک ماه فرصت داده تا این کشور را ترک کنند، سازمان ملل با چنین طرحی اعلام مخالفت کرد. به گزارش آناتولی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در پاکستان گفته هر گونه بازگشت پناهجویان باید داوطلبانه و بدون هیچ گونه فشاری باشد تا حفاظت از کسانی که به دنبال امنیت هستند، تضمین شود.

وزیر کشور پاکستان روز سه‌شنبه 11 مهر، طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دولت به همه پناهجویان غیر قانونی از جمله 1.7 میلیون مهاجر افغانستانی که به طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می کنند، مهلت نهایی داده تا کشور را تا اول نوامبر ترک کنند. پس از پایان مهلت تعیین شده نیز، تمامی مهاجران غیرقانونی اخراج خواهند شد و دولت دارایی های کسانی که خارج نشدند را مصادره خواهد کرد. وزیر کشور پاکستان همچنین گفته، شهروندان افغانستان در ۱۴ مورد از ۲۴ حمله انتحاری در سال جاری در پاکستان دست داشته اند.

این در حالی است که طی دو هفته اخیر بازداشت پناهجویان افغانستانی که از ترس طالبان به پاکستان فرار کرده بودند، به شدت افزایش یافته است. سازمان عفو بین‌الملل ضمن انتقاد از افزایش بازداشت‌های پناهجویان افغانستان، از عدم توجه جامعه جهانی به وضعیت پناهجویان افغانستان در پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا