اخبارافغانستانجهان

ادامه ظلم طالبان علیه شیعیان هزاره؛ گوشت بدن یک مرد را در ناهور غزنی کندند

در ادامه ظلم و فشار گروه طالبان و سنی‌های تندرو علیه شیعیان هزاره در افغانستان، جنگجویان طالبان در استان غزنی گوشت بدن یک مرد هزاره را کنده است.

منابع محلی گفته اند که طالبان در پی جست‌وجوی خانه به خانه در منطقه بُرجَگَی واقع در شهرستان ناهور غزنی که همگی ساکنان آن شیعیان و هزاره‌ها هستند، چند مرد را تا حد مرگ  مورد ضرب و شتم قرار دادند. به گفته آنها طالبان گوشت بدن یکی از این افراد را کنده ‌اند و او با حالت وخیمی به بیمارستان منتقل شده است.
 این منابع روز جمعه 7 مهر، به رسانه‎ها گفتند که این فرد محمدیونس مهری نام دارد و شغلش داروسازی است. منابع افزودند که طالبان او را به ‌شدت  مورد ضرب و شتم قرار داده و چند استخوان پهلو اش را شکسته ‌اند.

به گفته این منابع، جنگجویان طالبان از آقای مهری و دیگر روستاییانی که شکنجه کرده‌ اند، خواسته بودند که سِلاح یا قیمت سِلاح بدهند، ولی آنها نه سلاح داشتند و نه پولی که به عنوان قیمت سلاح بدهند. گفته شده این روستاییان هیچگونه پیشینه نظامی و کار با دولت پیشین را ندارند. منابع به رسانه‌ها افزودند که جنگجویان طالبان جست‌وجوی خانه ‌به‌خانه را در روستاهای منطقه «بُرجَگَی» از چند روز پیش آغاز کرده اند.

جنگجویان این گروه پیش از این هم در مناطق گوناگون شهری و روستایی به جست‌وجوی خانه‌به‌خانه پرداخته‌ اند و در موارد بسیاری از برخورد خشونت‌ آمیز با مردم گزارش شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا