اخبارپاکستانجهانجهان اسلام

گلایه زائران پاکستانی از مشکلات بازگشت به کشورشان پس از زیارت اربعین

رسانه های پاکستانی روز یکشنبه گزارش دادند که شماری از شهروندان این کشور پس از زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا ، برای بازگشت به پاکستان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از رسانه های پاکستانی، زائران پاکستانی که از مناطق تفتان و رمضان، از مسیر ایران وارد عراق شده و زیارت اربعین را در شهر مقدس کربلا انجام داده اند، در راه بازگشت به کشورشان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

در ادامه‌ی این گزارش ضمن ابراز تاسف از بدرفتاری با شهروندان پاکستانی در گذرگاه های مرزی ایران، حل مشکل زائران امام حسین علیه السلام ، به عنوان وظیفه‌ی شرعی، قانونی و اخلاقی به دست اندرکاران مرزها توصیه گردیده است.

بر اساس این گزارش، زائران پاکستانی از نبودن خدمات لازم دولتی و عدم مساعدت مقام های دولتی در مرز ایران برای بازگشتِ بدون دغدغه آنان به محل سکونتشان، شکایت کرده اند، و هم چنین از مردم مومن و خداجو تقاضا نموده اند که برای پذیرایی از آنها موکب و خیمه برپا نموده و به آنان خدمات ارائه دهند.

لازم به ذکر است که دو روز پیش نیز تقریباً ۱۸ زائر پاکستانی از دشواری بازگشت هوایی به کشورشان از مسیر فرودگاه بین المللی بغداد پس از گم شدن پاسپورت خود شکایت داشته اند.

این زائران در گفتگوهای مطبوعاتی اعلام کردند که به دلیل مفقود شدن گذرنامه‌های خود و نداشتن بلیت برگشت، روزها در فرودگاه بین‌المللی بغداد سرگردان مانده‌اند، چرا که شرکت هواپیمایی عراق از آنها خواسته بود مبلغی اضافی که حدود ۱۵۰ دلار تخمین زده می شود ، بپردازند ، در حالی که به دلیل اتمام پول هایشان ، پرداخت این مبلغ برای آنان دشوار است بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا