اخبارجهانجهان اسلام

برای تسهیل در روند بازگشت زائران وزارت بازرگانی عراق در طرح ویژه نقل و انتقال زائران اربعین، با ده ها اتوبوس به کمک می آید

وزارت بازرگانی عراق از اعزام ده ها خودروی خدماتی برای اضافه شدن ناوگان طرح ویژه نقل و انتقال و هم چنین بازگشت زائران اربعین امام حسین علیه السلام خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که به خبرگزاری اخبار شیعه رسیده ، اعلام کرد : اثير داود سلمان الغريري وزیر بازرگانی عراق به تمامی زیر مجموعه ها و ستاد این وزارتخانه دستور داد تا ۲۱۶ خودروی خدماتی برای تقویت ناوگان حمل‌ و نقل شرکت‌کننده در طرح ویژه زیارت اربعین در شهر مقدس کربلا اعزام شوند.

این بیانیه می افزاید : با تلاش دولت عراق ، این اتوبوس ها برای انتقال زائران اربعین حسینی و نیز سهولت در بازگشت آنان به کشورهای خودشان پس از اتمام زیارت اربعین از طریق گذرگاه های مرزی اختصاص یافته است.

در وزارت بازرگانی عراق هم چنین آمده : این وزارتخانه به منظور کمک به رفت و آمد زائران در محور بغداد – کربلا ، ۱۰۰ اتوبوس ، در اولین مرحله ، به شهر مقدس کربلا اعزام کرده و مابقی خودروها نیز طی ساعات و روزهای آینده اعزام می‌شوند تا به ناوگان حمل‌ونقل این طرح ویژه اربعین افزوده شوند.

در پایان این بیانیه تاکید شده : کمیته ای مرکب از کادر اداری و فنی به منظور نظارت و تقویت ناوگان این وزارتخانه با توجه به محور های تعیین شده جهت یاری رسانی به ناوگان حمل و نقل زائران اربعین تشکیل شده تا در صورت نیاز با مسئولان این طرح ویژه در استانداری کربلا هماهنگی لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا