اخبارجهانعراق

تعداد خبرنگاران شرکت کننده برای پوشش زیارت اربعین حسینی شمارش شد

حسین الشمری، رئیس شعبه ی کربلای سندیکای خبرنگاران عراق ، از تعداد خبرنگاران داخلی و خارجی که برای انتقال اخبار مربوط به فضای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام وارد این استان شده اند، خبر داد.

الشمری در بیانیه ای مطبوعاتی که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت کرد ، گفت: زیارت اربعین وارد مرحله اوج خود شده و زمان زیادی تا برگزاری مراسم این زیارت باقی نمانده است.

وی افزود: تعداد خبرنگاران وارد شده به شهر مقدس کربلا به ۷۵۰ نفر می رسد که بیش از ۲۰۰ خبرنگار عرب و خارجی از رسانه ها، روزنامه ها و شبکه های ماهواره ای مختلف در میان آنان به چشم می خورد.

الشمری با تاکید بر اینکه اقداماتی برای تسهیل فعالیت خبرنگاران و جابجایی آنها برای پوشش خبری صورت گرفته است ، گفت : بیش از ۱۴ خودروی پخش زنده (SNG) میان خبرنگاران در مناطق مختلف کربلا برای انتقال اخبار این اجتماع عظیم مذهبی توزیع شده است.

روز شنبه، وزارت کشور عراق اعلام کرد که تعداد زائران خارجی برای شرکت در زیارت اربعین به سه و نیم میلیون نفر رسیده است که از طریق گذرگاه های طریق گذرگاه های خسروی ، مهران ، چذابه ، شلمچه ، سومار ، کرکوک ، صفوان ، القائم و فرودگاه بغداد ، نجف و بصره وارد خاک عراق شده اند.

ورود سیل زائران مشتاق به عراق برای شرکت در مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام با تلاش فراوان مسئولان ذیربط برای ارائه خدمات به آنان هم چنان ادامه دارد.

شیعیان جهان مراسم زیارت اربعین را چهل روز پس از عاشورا، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهادت امام حسین علیه السلام و اهل بیت و یاران باوفایش که در سال ۶۱ هجری قمری، مطابق با سال ۶۸۰ میلادی ، اتفاق افتاد ، گرامی می دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا