اخبارایرانجهان

سوء استفاده کاسبان زیارت از عشق زائران ایرانی به زیارت عتبات

در چند هفته اخیر گام های خوبی توسط مقام های عراقی و ایرانی در راستای تسهیل زیارت زائران دو کشور صورت گرفت.

اما در این میان برخی عاشقان اهل بیت علیهم السلام در ایران معتقدند، سازمان حج و زیارت چشم به جیب زائران ایرانی دوخته و قصد کاسبی را دارد.

بر همین اساس هشتگی تحت عنوان #کاسبان_زیارت در فضای مجازی ایران ایجاد شده و بسیاری از کاربران در حال انتقاد از این موضوع هستند.

در سفر اخیر “مصطفی کاظمی” نخست وزیر عراق به ایران، وی با “ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور ایران دیدار و پس از آن کنفرانسی خبری برگزار کردند.

طرفین در این کنفرانس خبری از تسهیل مسیر زیارت برای زائران ایران خبر دادند و پس از آن اعلام شد که از این پس، زائران ایرانی و عراقی امکان ورود بدون ویزا به خاک دو کشور را خواهند داشت.

اما در این میان سازمان حج و زیارت ایران با قرار دادن شرایطی و ثبت نامی کردن سفرهای زیارتی زمینی، نه تنها مانع تسهیل مسیر زیارت زائران ایرانی شده بلکه به نظر می رسد چشم به جیب عاشقان اهل بیت علیهم السلام دوخته اند‌.

در واکنش به این اقدام، برخی کاربران شبکه های اجتماعی، با انتشار پست و توئیت هایی، در شبکه های اجتماعی، اعتراض خود نسبت به این اقدام سازمان حج و زیارت ایران را اعلام کردند.

در همین راستا سید عبدالصاحب هاشمی، از کاربران فضای اجتماعی ایران، با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: عراق مرز زمینی را بدون ویزا بر روی زوار باز کرد، ولی ایران زیارت زمینی را فقط در قالب کاروانهای سازمان حج و زیارت اجازه می دهد!

وی در ادامه افزود: چرا سفری که مردم خودشان توانایی رفتن انفرادی را دارند باید سازمان حج و زیارت آن را انحصاری اداره کند؟ مسأله ای غیر از سود مادی و کاسبی هست؟

از سوی دیگر کاربری به نام “محمود مرتضوی” در توئیتی نوشت: تنها سفر زیارتی که فقرا و قشر متوسط توانایی رفتنش را داشتند، زیارت اربعین بود که الان با سیاست های سازمان حج و زیارت، این هم از آنها سلب شد.

وی افزود: امسال هم فقط افراد مرفه زائر می شوند و در مجازی شوآف رفتنش را به اسم دعاگویی می کنند و دل جاماندگان باید بسوزد.

کاربر دیگری با نام “مُجطَبا” هم نوشت: تا وقتی ناله کربلا بزنیم توی فضای مجازی، وضع همینه.

کاربری بنام “ریوارِشوو” هم با هشتگ #کاسبان_زیارت نوشت: عراق دو هفته است مرز زمینی رو بر روی زائران ایرانی باز کرده تا بدون ویزا برن زیارت ولی ایران فقط در غالب کاروان میزاره ملت برن، چرا و چرا، لعنت بر کاسبان زیارت.

با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، می توان ده ها پست و توئیت انتقادی علیه سازمان حج و زیارت ایران و کاسبان زیارت را مشاهده کرد.

شما بینندگان عزیز هم می توانید با انتشار پست هایی در فضای مجازی با هشتگ #کاسبان_زیارت ، مانع استمرار این اقدام ناپسند مسئولان سازمان حج ایران شوید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا