جهان اسلام

نقشه ی سلفی ها برای برخورد با تشیع در مصر 

اعلام موضع سلفیون به این شکل ، حکایت از رشد چشمگیر مذهب اهل بیت علیهم السلام دراین کشور دارد 

 

shiawaves2096.jpg - 107.11 kb

به گزارش شیعه ویوز ، «علی حاتم» عضو شورای دعوت سلفی مصر خبر از تدابیر و نقشه هایی داد که مرکز سلفی برای مبارزه با گسترش تشیع در مصر طراحی کرده است.

وی در گفت و گو با المصریون تصریح کرد: در مورد ورود گردشگران شیعه به مصر هیچ نوع مانعی وجود ندارد و آنان می توانند به شرط عدم تلاش برای نشر فرهنگ شیعه ، به مصر رفت و آمد کنند .

عضو شورای سلفی مصر همچنین تاکید کرد برنامه هایی تدارک دیده شده که با استفاده از آن ها نشست ها و کنفرانس هایی در تمام استان های مصر برگزار خواهد شد و این فعالیت ها در استان هایی که شیعیان در آن ها تجمع نموده اند؛ پر رنگ تر خواهد بود.

کارشناسان معتقدند : اعلام موضع سلفیون به این شکل ، حکایت از رشد چشمگیر مذهب اهل بیت علیهم السلام دراین کشور دارد و عناصر دست نشانده سلفی روز به روز هراس شان نسبت به گرایش مردم مصر به ویژه جوانان به مذهب حقه تشیع بیشتر می شود .

و بصورت مداوم و به شیوه های مختلف در حال مهارکردن موج عظیم تشیع درشهر های مختلف مصر هستند .یکی از اقدامات اخیر جریان سلفی مصر تاسیس شبکه ای ماهواره ای برای مبارزه با تشیع می باشد .

گفتنی است حضور فعال برخی از رسانه های ماهواره ای شیعی از جمله شبکه جهانی امام حسین علیه السلام از جمله اقداماتی است که موجب گسترش تشیع در این کشور شده است .

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا