اخباراروپاجهان

پیروزی حزب راست‌گرای افراطی اتریش با ریشه‌های نازی و مواضع ضد اسلامی

حزب راست‌گرای افراطی «آزادی اتریش» با سابقه‌ای مرتبط با نازی‌ها و مواضع ضد اسلامی، در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی تاریخی دست یافت.

این حزب با شعارهای تند ضد مهاجران و مسلمانان، توانسته راه خود را برای تشکیل دولت آینده هموار کند و نگرانی‌هایی را درباره افزایش نفوذ افراط‌گرایی در اروپا برانگیزد.

در انتخابات اخیر اتریش، حزب راست‌گرای افراطی «حزب آزادی اتریش» (FPO) به رهبری هربرت کیکل، به یک پیروزی تاریخی دست یافت و به احتمال زیاد دولت آینده را با تشکیل ائتلاف رهبری خواهد کرد.

این حزب با سابقه‌ای مرتبط با نازی‌ها و مواضع شدید ضد مهاجرت و ضد اسلامی، توانسته است بخش قابل توجهی از آراء را به خود اختصاص دهد.

حزب آزادی که در سال ۱۹۵۶ توسط آنتون رینتالر، یک افسر سابق SS نازی، تأسیس شد، همچنان ارتباط نزدیکی با گذشته نازی خود دارد.

این حزب در دوره‌های مختلف توانسته با استفاده از شعارهای ضد مهاجران و به‌ویژه ضد مسلمانان، محبوبیت خود را در بین بخش‌هایی از جامعه اتریش افزایش دهد.

برنامه انتخاباتی «اتریش دژ» که توسط این حزب پیشنهاد شده، تلاش دارد تا به طور کامل حق پناهندگی را از بین ببرد، که این امر مخالف قوانین اتحادیه اروپا است.

مواضع ضد اسلامی حزب آزادی به ویژه در سال‌های اخیر بسیار برجسته شده است.

این حزب با بهره‌گیری از احساسات ضد اسلامی در جامعه اتریش، توانسته حمایت بخش‌های بزرگی از رأی‌دهندگان را به خود جلب کند.

شعارهایی مانند محدود کردن حقوق مسلمانان و ممنوعیت نقاب کامل، بخشی از اقدامات این حزب بوده است.

پیروزی حزب آزادی در اتریش، نگرانی‌هایی را در مورد تکرار نژادپرستی و افراط‌گرایی در اروپا به وجود آورده و نشان‌دهنده افزایش قدرت احزاب راست‌گرای افراطی در سراسر قاره است.

این پیروزی پس از موفقیت احزاب مشابه در کشورهای دیگری چون هلند، فرانسه و آلمان به دست آمده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا