آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

اقدام جدید طالبان علیه شیعیان هزاره افغانستان

روز به روز که از به قدرت رسیدن سنی های تندروی طالبان در افغانستان می گذرد، چهره واقعی آنها بیش از پیش بر همگان آشکار می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به تازگی گزارش هایی از افغانستان می رسد که حکایت از دشمنی عمیق این سنی های تندرو با شیعیان و به خصوص قومیت هزاره دارد.

اقدام جدید طالبان علیه شیعیان هزاره افغانستان

یک کانال خبری از افغانستان گزارش داده که سنی‌های تندروی طالبان به صورت ناگهانی به مناطق شیرداغ، جاکه و پژولگه در ایالت غزنی حمله و اهالی هزاره این منطقه را وادار به کوچ اجباری کرده‌اند.

این کانال خبری از قول یکی از شهروندان هزاره نوشته که سنی های تندروی طالبان خانه‌های مردم را غارت کرده و ساکنان آن‌ها را به قتل می رسانند.

“محمد محقق” از فعالان سیاسی افغانستان گفته‌ که این مناطق در آستانه یک فاجعه انسانى ناشى از کوچ اجبارى و جنایت علیه بشریت هستند.

او نیز از برخورد قومیت گرایانه‌ طالبان با شیعیان خبر داده و طالبان را به تقسیم زمین‌های مردم «هزاره» به هواداران این گروه متهم می‌کند.

محقق می گوید: طالبان نیروهای ضربتی خود را وارد منطقه‌ی “کندیر دایکندی” کرده و مردم هزاره را از منطقه‌های حاصل‌خیز شان کوچ داده و زمین‌های شان را میان هواداران طالبان توزیع می‌کنند.

سنی های تندروی طالبان همچنین درهای زیارتگاه سخی واقع در کابل را با این ادعا که زیارت اقدامی شرم آور است، بسته و مانع ورود زائرین به این زیارتگاه شدند.

نکته قابل ذکر این است که زیارت سخی منحصر به شیعیان نیست بلکه سالانه ده ها هزار اهل تسنن نیز از گوشه و کنار افغانستان به زیارت این محل می آیند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا