اخبارجهانجهان اسلامعراق

حرم های مطهر حسینی و عباسی در جشن میلاد پیامبر و امام صادق غرق در نور و شادی

شهر مقدس کربلا این روزها حال و هوای دیگری دارد.

به مناسبت میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، حرم های مطهر حسینی و عباسی با آذین‌بندی ویژه و برگزاری مراسم باشکوه، میزبان زائران و عاشقانی است که برای تجدید میثاق با اهل بیت علیه السلام به این مکان مقدس آمده‌اند.

در روزرهای منتهی به هفدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد پر نور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، فضای حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما در شهر مقدس کربلا، آکنده از شادی و سرور شده است.

از دیرباز، این دو میلاد گرامی به عنوان یکی از بزرگترین و مبارک‌ترین مناسبت‌های اسلامی در بین شیعیان جهان شناخته می‌شود.

حرم های مطهر حسینی و عباسی در این روزها به زیبایی تزیین شده و گل‌های طبیعی در جای‌جای حرم‌ها به چشم می‌خورد.

جمع کثیری از زائران از سراسر جهان برای ادای احترام به اهل بیت عصمت و طهارت و شرکت در این جشن معنوی به شهر کربلا سفر کرده‌اند و با روحیه‌ای پر از امید و نشاط، به دعا و نیایش مشغول هستند.

برنامه‌های متنوعی در حرم های مطهر حسینی و عباسی برای این ایام فرخنده تدارک دیده است.

تعدادی از زائران در گفتگو با خبرگزاری اخبار شیعه با عرض تبریک این مناسبت فرخنده، این روز را نمادی از آغاز تحقق عدالت الهی در زمین دانسته و یادآور شدند که این میلاد مبارک، فرصتی است تا پیام اسلام ناب و تعالیم اهل بیت علیهم السلام به گوش تمام جهانیان برسد.

زائران یاد شده همچنین تأکید کردند که این روز باید در تمامی نقاط جهان جشن گرفته شود تا پیام صلح و دوستی و و برادری که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام منادی آن بودند، بیشتر درک شود.

به همین منظور، مراسم و جشن‌های متعددی در دیگر بقاع متبرکه عراق، سوریه، ایران و حسینیه‌های شیعیان در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد تا همه شیعیان بتوانند در این جشن بزرگ شرکت کنند.

بیت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شهر مقدس قم و مراکز مربوط به دفتر معظم له در سراسر دنیا نیز این روزها شاهد برپایی مراسم جشن و سرور به مناسبت این دو میلاد فرخنده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا