اخباراروپاجهان

دولت های بریتانیا و آلمان به دنبال بازگرداندن مهاجران و پناهجویان غیرقانونی

کشورهای بریتانیا و آلمان به دنبال اقداماتی در جهت بازگرداندن مهاجران غیرقانونی و پناه جویانی هستند که نتوانسته اند قبولی پناهندگی خود را به دست آورند و اکنون به شکل غیرقانونی در این کشورها زندگی می کنند.

بریتانیا و آلمان در حال پیگیری راهکاری برای انتقال مهاجران غیرقانونی و پناه جویانی هستند که نتوانسته اند قبولی پناهندگی خود را به دست آورند و اکنون به شکل غیرقانونی در این کشورها زندگی می کنند.

اما دولت های این دو کشور هم چنان خود را نسبت به حمایت از حقوق افرادی که قبولی پناهندگی دریافت نموده و نیز مهاجران قانونی پایبند می دانند.

دولت کارگر بریتانیا در همین راستا در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت مهاجران غیرقانونی به کشورهایی از جمله عراق است، تا از آمار پناهندگان و مهاجران بکاهد.

وزارت کشور بریتانیا قراردادی برای یازده کشور آلبانی، بنگلادش، اتیوپی، غنا، هند، عراق، جامائیکا، نیجریه، پاکستان، ویتنام و زیمبابوه ارسال نموده تا زمینه اقامت افرادی که حق زندگی در بریتانیا و کشورهای خود را ندارند را در این کشورها فراهم نماید.

دولت بریتانیا قصد دارد طی شش ماه آینده بالاترین تعداد پناهجویان غیرقانونی را در پنج سال گذشته از این کشور منتقل نماید.

بر اساس گزارش های رسانه های بریتانیا، این تعداد ممکن است که شامل تا بیش از 14000 نفر شود.

کی یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا که به تازگی به قدرت رسید، همچنین متعهد شده است که باندهای قاچاقچیان را که مهاجران غیرقانونی را با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور داده و به بریتانیا می‌آورند، متلاشی کند.

بر اساس آخرین آمار، بیش از 20 هزار مهاجر پس از عبور از فرانسه با کشتی های اولیه در سال جاری وارد بریتانیا شده اند.

این میزان نسبت به مدت مشابه سال های گذشته اندکی افزایش یافته است، اما در سال 2022 کاهش یافته است.

موسسات خیریه پناهندگان از دولت بریتانیا خواسته اند تا مسیرهای امن تری ایجاد کند تا آنان را از سفر خطرناک بازدارد.

صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان هم درخواست مخالفان برای توقف پذیرش پناهجویان از سوریه و افغانستان را رد کرد، اما قول داد اقدامات سختگیرانه تر برای اخراج متخلفانی که اقدامات خشونت آمیزی انجام می دهند، در نظر بگیرد.

شولز اعلام کرد که پلیس، کنترل های بیشتری را در مرزهای زمینی این کشور انجام خواهد داد و اقدامات سخت گیرانه تری را برای اخراج متخلفانی که اقدامات خشونت آمیز انجام می دهند، اعمال خواهد کرد.

این سیاستمدار سوسیال دموکرات به شبکه تلویزیونی ZDF گفت: به صراحت اعلام می کنم که ما معاهدات بین المللی امضا شده توسط آلمان را نقض نخواهیم کرد، ما از قوانین اتحادیه اروپا و قانون اساسی خود تبعیت خواهیم کرد، اقداماتی که علیه مهاجران غیرقانونی و مجرمان خشن صورت می گیرد، نباید به پناهندگانی که واقعاً در آلمان به حمایت نیاز دارند، آسیب برساند.

گفتنی است که حزب دموکرات مسیحی، که اپوزیسیون اصلی آلمان است، خواستار «تصمیمات سریع» از دولت برای بازنگری شدید سیاست مهاجرت شده اما دولت فعلی درخواست مخالفان را برای بازگرداندن کامل همه پناهجویان از سوریه و افغانستان رد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا