عراق

مدیر منابع آب کربلا: چشم انداز 50 میلیون زائر غیر قابل دسترسی نیست

تلویزیون فارسی امام حسین علیه السلام، صبح روز جمعه، میزبان «مهندس عبدالامیر خرسان، مدیر منابع آب شهر مقدس کربلا» بود.

«مهندس عبدالامیر خرسان، مدیر منابع آب شهر مقدس کربلا» با حضور در برنامه‌ی «سلام کربلا»، برنامه صبحگاهی تلویزیون فارسی امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: در ایام زیارت اربعین سعی می کنیم مقدار آب سیار بیشتری را برای این مناسبت فراهم کنیم، و همه ساله از فعالیت های سال گذشته درس می گیریم و برنامه‌ های مفیدتری برای سال بعد تهیه می کنیم,

«مهندس عبدالامیر خرسان» در ادامه افزود: در رابطه با تامین آب با سایر دستگاه ها از جمله استانداری و همچنین اداره آب و فاضلاب استان همکاری داریم.

مدیر منابع آب شهر مقدس کربلا در رابطه با پروژه های در دست اقدام این اداره اظهار داشت: با مدیریت موسسه مصباح الحسین و شبکه امام حسین علیه السلام که براساس توصیه های مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی پیش بینی حضور و پذیرایی از 50 میلیون زائر در سال 2030 را دارند، ارتباط تنگاتنگی داریم و تلاش می کنیم که با تمام قدرت نسبت به این چشم انداز عمل کنیم و طبق برنامه جلو رویم، تا در سال 2030 به این تعداد زائر برسیم و توانایی پذیرایی از آنان را داشته باشیم.

وی برداشت آب از رود فرات، و حفر چاه‌های جدید از آب های زیر زمینی را برای تامین آبرسانی به شهر مقدس کربلا در بالاترین و مطلوب ترین وضعیت، از جمله اقدامات اداره منابع آب شهر مقدس کربلا ذکر نمود.

«مهندس عبدالامیر خرسان» احداث پروژه دیگری به منظور تامین 4 هزار مترمکعب آب در ساعت، و احداث یک پروژه دیگر جهت تامین 10 هزار متر مکعب در ساعت از رود حسینیه را از جمله اقدامات دیگر آن اداره در این راستا برشمرد.

مدیر منابع آب شهر مقدس کربلا با اشاره به هماهنگی میان اداره منابع آب، اداره آب و اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا و افتتاح پروژه های بزرگ برای آبرسانی به کربلا، تاکید کرد که ان شاءالله این پیشرفتها در حال گسترش است و چشم انداز 50 میلیون زائر در سال 2030 غیر قابل دسترسی نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا