اخبارجهان

حمله اسرائیل به جنوب لبنان یکی از مرگبارترین رخدادها از 7 اکتبر تاکنون

حمله اسرائیل به جنوب لبنان که یکی از مرگبارترین رخدادها پس از 7 اکتبر تاکنون بوده، 10 کشته برجای گذاشت.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که حمله اسرائیل دست کم باعث کشته شدن 10 نفر در نبطیه در جنوب لبنان شده و حزب الله را بر آن داشت تا راکت های تلافی جویانه را به سمت اسرائیل پرتاب کند.

به گفته این وزارتخانه تمامی کشته شدگان در این حمله در لبنان، اتباع سوریه بودند که یک زن و دو فرزندش در میان کشته شدگان به چشم می خورند، در این حمله همچنین حداقل پنج نفر شامل سه سوری، یک سودانی و یک لبنانی نیز زخمی شدند.

ارتش اسرزائیل اعلام کرد که یک انبار تسلیحات حزب الله در منطقه نبطیه را شبانه هدف قرار داده است.

شمار تلفات این حمله یکی از بزرگترین تلفات در جنوب لبنان از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه پس از حملات حماس در 7 اکتبر است که حدود 1200 کشته برجای گذاشت.

ارتش اسرائیل تأیید کرد که آژیرهای خطر در بخش هایی از اسرائیل پس از عبور «تقریباً 55 پرتابه» از لبنان به صدا درآمده اما نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند: هیچ آسیبی گزارش نشده است.

در یک رویداد جداگانه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یکی از سربازانش به شدت مجروح شده و یک نفر دیگر به‌دلیل اصابت گلوله‌ای از لبنان زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان (NNA) همچنین روز شنبه یک هواپیمای بدون سرنشین در شهر صور در جنوب لبنان یک نفر را که سوار بر موتور سیکلت بود، هدف قرار داده که موجب کشته شدن او گردید.

شرکت برق لبنان اعلام کرد به دلیل تمام شدن سوخت نیروگاه ها، برق سراسر این کشور از جمله اماکن و تأسیسات مهم مانند فرودگاه‌ها، بنادر و زندان‌های این کشور قطع شده است.

سازمان ملل اعلام کرد از زمان آغاز تنش در مرزهای جنوبی لبنان میان اسرائیل و حزب الله، بیش از 110 هزار نفر آواره شده‌اند.

تنش بین لبنان و اسرائیل در اواخر ماه گذشته طی حمله اسرائیل به بیروت، که باعث کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله شد، و نیز ترور رهبر سیاسی حماس در روز بعد در تهران، عمیق‌ تر گردید.

این موضوع گمانه زنی هایی را در مورد حملات تلافی جویانه احتمالی حزب الله و ایران به اسرائیل برانگیخته است.

دو منبع آگاه در زمینه گفته اند که حزب‌الله به طور فزاینده‌ای ممکن است به اسرائیل حمله کند، فارغ از آنچه که ایران ممکن است قصد انجام آن را داشته باشد.

یکی از منابع گفت، با توجه به نزدیکی لبنان به اسرائیل به عنوان همسایه مستقیمش در شمال، حزب الله می تواند بدون اطلاع قبلی این اقدام را انجام دهد در حالی که این مساله در مورد ایران صادق نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا