آمریکااخبارجهان

اعلام محدودیت استفاده از بلندگو در مساجد کارناتاکا در هند

هیات مدیره اوقاف کاناتارا، در هند اعلام کرد که استفاده از بلندگوها برای اذان گویی در مساجد و درگاه‌ها در شب و صبح ممنوع است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این هیئت مدیره، در بخشنامه‌ای به قوانین آلودگی صوتی اشاره کرده و اعلام داشت، در مساجدی نیز که از بلندگو در طول روز استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی وجود دارد و این بلندگوها باید از نظر صدا از استانداردهای لازم پیروی کنند.

اعلام محدودیت استفاده از بلندگو در مساجد کارناتاکا در هند

موضوع استفاده از بلندگوها در مساجد هر از چندگاهی در دادگاه‌های مختلف هند مطرح می‌شود. در دستورالعمل‌های صادر شده به مدیریت مساجد و درگاه‌ها بر «رعایت دقیق» تاکید شده است و بلندگوها باید فقط و فقط برای اذان گویی و اعلان‌های مهم مانند زمان مرگ، زمان دفن و مشاهده ماه و فقط در طول روز استفاده شوند.

نمازهای جماعت‌، خطبه‌های نماز جمعه، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجتماعی و دانش بنیان بایستی با بلندگوهای داخلی که در محوطه‌های مذهبی نصب شده‌اند برگزار شوند و صدای آن‌ها در خارج از مسجد شنیده نشود.

در این بخشنامه همچنین از مدیریت ها خواسته شده تا افراد متکدی را در اماکن مذهبی دلسرد کنند و در عوض اقدامات مشاوره‌ای یا خیرخواهانه را در سطح نهادی سازمان دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا