اخبارجهانجهان اسلامعراق

معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا: موکب‌داران و زائران همانند فرشتگان هستند که بعضا جانفشانی‌هایی می کنند که فراتر از هرگونه توصیف است

برنامه سلام کربلا بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام، امروز سه شنبه میزبان مهندس الاسدی معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا بود که وی در این برنامه به پرسش های مطرح شده پیرامون خدمات این اداره در شهر مقدس کربلا به ویژه در ایام زیارت اربعین پاسخ داد.

مهندس الاسدی معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا با حضور در برنامه سلام کربلا در بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام به پرسش های مطرح شده پیرامون خدمات این اداره در شهر مقدس کربلا به ویژه در ایام زیارت اربعین پاسخ داد.

مهندس الاسدی معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا با اشاره به میزان آب مصرفی در مرکز شهر مقدس کربلا و بخشهای اطراف آن در شرایط عادی گفت: در شرایط عادی که مراسم زیارتی چه عادی و چه میلیونی برگزار نمی شود، میزان آب مصرفی به 250 تا 300 هزار متر مکعب در روز می رسد.

وی در ادامه افزود: در ایام زیارت معمول و شبهای جمعه این عدد به 400 هزار متر مکعب روزانه هم می رسد، ولی در زیارت‌های میلیونی در سالهای گذشته این عدد به 700 و 800 هزار متر مکعب هم رسید و انتظار داریم امسال به یک ملیون متر مکعب در روز هم برسد.

مهندس الاسدی با اشاره به این نکته که سیستم لوله کشی و شبکه های آبرسانی در کربلا برای خدمت رسانی به تعداد محدودی، چه در ایام عادی و چه روزهای اوج مصرف برای ساکنان کربلا طراحی و مهندسی شده است، در ادامه گفت: واقعا جای تعجب است که چگونه با این سیستم آب رسانی ما می توانیم جوابگوی نیاز زیارت‌های میلیونی در شهر کربلا باشیم؟، و مطمئنا در اینجا با دست غیبی و معجزه می توانیم روزانه به حتی یک ملیون متر مکعب برسیم.

معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا هم چنین اظهار داشت که ما به فضل خدا و عنایات امام حسین علیه السلام و تلاش کادر موجود در سازمان آب و فاضلاب، این مقدار از پسماند را می توانیم مدیریت کنیم و مجددا به سیستم آب طبیعی بازگردانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به دستور صادره از سوی استاندار کربلا مهندس نصیف جاسم الخطابی، بعد از عید قربان و قبل از عاشورا و زیارت اربعین، جلسه‌ای در سطح استان تشکیل شد که در همه سازمان ها، ادارات، موسسات و معاونت‌ها حضور داشتند و برنامه کلی جهت آماده باش سازمانهای خدماتی مطرح شد، و از جمله دکتر احمد مگطوف فارس مدیر فاضلاب کربلا، بعد از این جلسه، اقدام به اجرای دستورالعمل ها نمود تا طرح های برنامه‌ی ریزی شده به بهترین نحو به انجام برسد.

مهندس الاسدی هم چنین گفت بعد از زیارت عاشورا توانستیم برخی از نتایج اجرای برنامه ها را به صورت ملموس ببینیم، و بعضی از بهینه سازی ها را در اجرای طرح ها انجام دادیم تا بتوانیم همواره بهترین خدمات را به شهروندان و زائران شهر مقدس کربلا ارائه نموده و بتوانیم در شکوفایی و عظمت این شهر سهیم باشیم.

معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا در ادامه افزود: جدا از وظیفه سازمانی‌ای که بر عهده من هست، با توجه به تجربه‌ای که دارم، به همه موکب‌داران و زائرانی که به صورت خاص در این زیارت بزرگ به شهر مقدس کربلا مشرف می شوند، عرض می کنم که شما همگی همانند فرشتگان هستید، چرا که بعضا جانفشانی‌هایی از این عزیزان دیده می شود که فراتر از هرگونه توصیف است، و بارها مشاهده شده که این عزیزان، انواع و اقسام خدمات را برای زائران فراهم می کنند.

وی در ادامه گفت: همانطور که می دانید تجهیزات و ماشین آلات ما بعضا ممکن است در ایام زیارت، برای رسیدن به محل، آسیب دیده و با مشکل روبرو بشوند، اما بعضا ما می بینیم که خود موکب داران و زائران به صورت داوطلب وارد کار می شوند و مسیر را باز می کنند، چون با این امور آشنایی دارند و به این وسیله به زائران امام حسین علیه السلام خدمت رسانی می کنند.

مهندس الاسدی هم چنین تاکید کرد: من می گویم که زائران امام حسین علیه السلام نیاز به آموزش و سفارش ندارند و برعکس ما به احترام آنها دست به سینه می ایستیم و خودشان ما را کمک می کنند و ما به آنها بعنوان همکار نگاه می کنیم، و این نگاه نه فقط در بخش آب و فاضلاب بلکه در تمامی سازمانهای خدماتی وجود دارد که همه موکب‌ها و حتی زائران در این ایام عاشقانه در این شهر خدمت رسانی می کنند.

معاون مدیریت اداره فاضلاب شهر مقدس کربلا در پایان گفت من از مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام تشکر می کنم و از خدا می خواهم که به ما قدرت و توان لازم جهت خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را عنایت فرماید تا برنامه‌ هایی را که پیش رو داریم به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام با موفقیت به انجام برسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا