جهان

استراتژی ضدتروریسم انگلیس کلیشه های منفی درباره اسلام را تقویت کرده

یک مطالعه جدید نشان می دهد که استراتژی ضدتروریسم حکومت انگلیس باعث تقویت کلیشه‌های منفی در مورد اسلام و مسلمانان شده است. 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که استراتژی ضدتروریسم حکومت انگلیس باعث تقویت کلیشه‌های منفی در مورد اسلام و مسلمانان شده است. 

این امر همچنین باعث خودسانسوری و انزوای دانشجویان مسلمان در دانشگاه‌های این کشور نیز گردیده است.

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه سواس لندن به همراه دانشگاه‌های لنکستر، دورام و کاونتری منتشر شد، دانشجویانی که از استراتژی ضدتروریسم دولت بریتانیا با نام «جلوگیری» حمایت می‌کردند، تقریبا سه برابر بیشتر از کسانی که مخالف این استراتژی بودند، اسلام و مسلمانان را دشمن غیرمسلمانان می‌دانستند.

این مطالعه همچنین نشان داد دانشجویانی که رادیکال شدن را به عنوان مشکل در محوطه دانشگاه می‌دیدند، چهار برابر بیشتر معتقد بودند که مسلمانان سهم ارزنده‌ای در زندگی اجتماعی بریتانیا نداشته‌اند.

در این میان ۴۳ درصد از ۲۰۰۰ دانشجویی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اسلام را دین ضدّ زن تصور می‌کردند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها خود را در حین بحث و گفتگو درباره اسلام سانسور می‌کنند تا از سوء ظن علیه خودشان و بقیه جلوگیری کنند.

تنها یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که احساس می‌کنند که کاملاً آزاد هستند که نظرات خود را درباره اسلام در چارچوب دانشگاه بیان کنند.

ماتو مهمان، یکی از نویسندگان گزارش، در مقاله‌ای با عنوان «دموکراسی» آزاد نوشت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها می‌توانند اقدامات بیشتری برای مقابله با ریشه‌های اسلام هراسی انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که در حفظ نژادپرستی همدست نیستند. 

این مقاله تاکید کرد: به عنوان مراکز تفکر انتقادی‌، دانشگاه‌ها از ظرفیت و وظیفه اخلاقی برخوردار هستند تا به این تعصبات پذیرفته شده اخیر رسیدگی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا