آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

شیعیان هزاره افغانستان: بعد خروج نیروهای خارجی مجبوریم سلاح دست بگیریم و از خودمان دفاع کنیم

اخبار رسیده از افغانستان حاکی از آن است که شیعیان هزاره از شرایط امنیتی پس از خروج نیروهای خارجی در کشورشان به شدت نگران هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرگزاری فرانس24 با انتشار گزارشی در مورد وضعیت شیعیان افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی از این کشور، نوشت: قوم هزاره که از دیرباز در افغانستان هدف حملات تروریستی و تکفیر قرار گرفته اکنون نیز در وضعیت دشواری قرار دارد.

نیروهای طالبان

“حمیدالله اسدی” سخنگوی مقاومت برای جنبش عدالت که یک گروه هزاره است می‌گوید: ما مجبوریم که سلاح به دست بگیریم و از خودمان دفاع کنیم.

هزاره‌ها که دشمنان خونی مانند طالبان و داعش دارند به نیروهای امنیتی افغانستان برای دفاع از خود امید ندارند و مجبورند از خود دفاع کنند این درحالی است که زمزمه‌های خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان – در پی صلح با طالبان- به گوش می ‌رسد، با این حال هیچ صلحی میان دولت کابل و گروه طالبان منعقد نشده و هیچ چیزی در آینده روشن نیست. هزاره‌ها نگران کشانده شدن افغانستان به یک جنگ داخلی دیگر هستند و برای همین خاطر آماده ‌اند تا از خود در برابر قدرت‌گیری دوباره طالبان دفاع کنند.

گفتنی است، هزاره‌ ها می‌ شود ۲۰ تا ۳۰ % جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان را تشکیل می ‌دهند. آنها به دلیل شیعه بودن و چهره خود قرن‌هاست هدف آزار و اذیت سنی‌های تندرو و رادیکال قرار دارند و اگر قرار باشد طالبان دوباره در افغانستان به قدرت برسد، کار برای آنها سخت ‌تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا