جهان

اعتراف میانمار به اعمال خشونت علیه مسلمانان روهینگیا

میانمار،‌ ضمن رد اتهامات نسل‌کشی در دادگاه کیفری بین‌المللی، اعتراف کرد که ارتش این کشور، علیه مسلمانان روهینگیا اعمال خشونت کرده است.

میانمار،‌ ضمن رد اتهامات نسل‌کشی در دادگاه کیفری بین‌المللی، اعتراف کرد که ارتش این کشور، علیه مسلمانان روهینگیا اعمال خشونت کرده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از الجزیره، «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم دولت میانمار که اخیراً در پی شکایت دولت گامبیا از این کشور درباره نسل‌کشتی اقلیت مسلمان روهینگیا، در دادگاه بین‌المللی لاهه حاضر شده است، اتهامات مربوط به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا را رد کرد و آن را «گمراه‌کننده» خواند.

بر اساس این گزارش، رهبر حزب حاکم دولت میانمار در عین حال اذعان کرد که این کشور علیه مسلمانان روهینگیا، از خشونت به گفته او «نامتناسب» استفاده کرده است.

از سوی دیگر، «تامبادو»، وزیر دادگستری گامبیا، همزمان با حضور آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار در دادگاه لاهه به منظور رسیدگی به اتهامات نسل‌کشی این کشور علیه مسلمانان روهینگیا، از ریاست این دادگاه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان میانمار، هر چه زودتر دست به کار شود.

جلسه دادگاه مزبور بنابر شکایتی تشکیل شد که گامبیا به نمایندگی از کشورهای مسلمان جهان در ماه نوامبر گذشته علیه میانمار ارائه کرده بود. فعالان حقوق بشری حامی اقلیت مسلمان روهینگیا نیز همزمان با برگزاری جلسه استماع دادگاه بین‌المللی لاهه، خواستار تحریم میانمار شدند.

اقلیت مسلمان روهینگیا سال‌هاست که در این کشور تحت فشار و تبعیض قرار دارند. در پی حمله ارتش میانمار به منازل مسکونی مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در آگوست سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت به بنگلادش گریخته‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا