جهان

۵۵ درصد یمنی‌ها آب آشامیدنی سالم ندارند

در پی تهاجم نظامی ائتلاف به رهبری عربستان به کشور یمن، بخش‌های مختلف زندگی در این کشور با شرایط دشوار و حادی روبه روست و به مرحله کمبود شدید مواد غذایی و نبود آب آشامیدنی سالم 

در پی تهاجم نظامی ائتلاف به رهبری عربستان به کشور یمن، بخش‌های مختلف زندگی در این کشور با شرایط دشوار و حادی روبه روست و به مرحله کمبود شدید مواد غذایی و نبود آب آشامیدنی سالم رسیده، تا جایی که سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده که در حال حاضر ۵۵ درصد یمنی‌ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنین تأکید کرد در صورت تکمیل روند بازسازی هفت تصفیه خانه آب، سه بیمارستان و چهار مرکز بهداشتی در استان شبوه در جنوب شرق یمن، پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار بیمار در این استان، ماهیانه از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

بر اثر حملات هوایی مستمر جنگنده‌های سعودی و ویرانی‌های روزانه در یمن، بخش بهداشتی این کشور شرایط بسیار نامساعدی دارد و سازمان‌های دولتی به ویژه بخش بهداشتی یمن با کمبود‌های شدیدی مواجه هستند و این امر باعث شیوع بی سابقه بیمار‌های واگیردار در این کشور شده است.

تهاجم نظامی به یمن تحت رهبری عربستان سعودی، محاصره این کشور و جلوگیری از ورود کمک‌ها به یمن به وخامت اوضاع انسانی در این کشور منجر شده است و بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، یمن با یکی از بدترین بحران انسانی در جهان روبه رو است.

در همین حال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از اواسط اوت سال ۲۰۱۷ تا ۱۲ اکتبر گذشته، ۲۲۷ مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری دیفتری در یمن ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی افزود در این مدت چهار هزار و ۵۴۱ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری دیفتری در یمن نیز گزارش شده است.

این سازمان در ادامه درباره وخامت اوضاع بهداشتی غیر نظامیان در یمن هشدار داد و تأکید کرد ۲۵۰ هزار یمنی در آستانه مرگ ناشی از کمبود شدید غذایی و گرسنگی شدید هستند.

سازمان بهداشت جهانی ادامه جنگ و بحران اقتصادی ناشی از آن را دو عامل اصلی ناامنی غذایی در یمن برشمرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا