جهان

یونیسف: در هر یک ساعت ۳ نوزاد در یمن می‌میرند

یونیسف اعلام کرد که هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد در یمن می میرند.

 

 

یونیسف اعلام کرد که هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد در یمن می میرند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که به دلیل ضعف امکانات درمانی و بهداشتی در یمن، هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد جان خود را در این کشور از دست می دهند.

براساس این گزارش، بیش از چهار سال درگیری مسلحانه در یمن، وضعیت زنان و نوزادان در فقیر ترین کشور خاورمیانه و جهان را بحرانی کرده است.

مادران و نوزادان یمنی یکی از آسیب پذیر ترین گروه ها محسوب می شوند و مادران و یا نوزاد آنها به هنگام زایمان جان خود را از دست می دهند.

یونیسف افزوده است: خدمات عمومی ضروری از جمله خدمات بهداشتی برای حمایت از مادران و نوزادان در آستانه نابودی کامل قرار دارد و تنها 51 درصد از مراکز بهداشتی و درمانی با تمام ظرفیت خود فعالیت می کنند که اینها نیز با کمبود، دارو، تجهیزات و نیرو مواجه هستند.

این گزارش می افزاید که درگیری های خشونت آمیز در یمن همچنان کودکان را از حق زندگی محروم می کند و به نوزادان نیز اجازه نمی دهد تا از دریافت خدمات بهداشتی بهتر بهرمند شوند.

عربستان سعودی برخی دیگر از کشورهای عربی فروردین سال 1394 در قالب ائتلافی به رهبری, سعودی ها و با کمک و چراغ سبز قدرت های غربی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا