جهان

یونیسف: 7300 کودک یمنی در جنگ جان باخته اند

یونیسف اعلام کرد از آغاز جنگ یمن در سال 2014 تاکنون بیش از 7 هزار کودک جان خود را از دست داده اند.

 

 

یونیسف اعلام کرد از آغاز جنگ یمن در سال 2014 تاکنون بیش از 7 هزار کودک جان خود را از دست داده اند.

«هنریتا فور» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در خصوص یمن برگزار شد، گفت: جنگ همچنان در 30 منطقه یمن که حدود 1.2 میلیون کودک زندگی می کنند، ادامه دارد.

وی افزود: از آغاز جنگ در یمن تاکنون بر اساس اطلاعات موثق ، دستکم 7 هزار و 300 کودک جان باخته اند که بدون شک آمار بالایی است.

مدیر یونیسف گفت: هر روز یک کودک در جنگ جان باخته و یا مجروح می شود و هر 10 دقیقه نیز یک کودک به دلایلی که می توان از آن جلوگیری کرد از جمله سوء تغذیه می میرد.

فور اضافه کرد: در حالی که استان الحدیده شاهد آرامش نسبی است، خشونت در عبس، حجه، تعز، الدالی و مناطق دیگر یمن بیشتر شده و بیمارستان ها، درمانگاه ها و شبکه آبرسانی کاملا تخریب گشته است.

وی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا یک صدا از کودکان یمنی حمایت کنند. این مقام یونیسف همچنین از طرف های درگیر در یمن خواست تا راه را برای ارسال فوری کمک های بشر دوستانه به مناطق پر تنش باز کنند و با برقراری آتش بس امکان واکسیناسیون کودکان را فراهم نمایند.

مدیر یونیسف در پایان خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: 15 میلیون کودک یمنی از شما می خواهند تا زندگیشان را نجات دهید و از شما درخواست کمک دارند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی، با کمک و حمایت برخی قدرت های غربی، از ششم فروردین سال 94 حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا مجددا قدرت را به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور بازگردانند. 

این حملات تاکنون به شکل مستقیم و غیر مستقیم، جان بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان باخته اند که عامل مرگ میر آنها بیشتر گرسنگی و قحطی ناشی از جنگ یمن بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا