جهان

ادامه بازداشت رئیس جمهور سابق مجمع الجزایر کومور

مقامات حکومتی مجمع الجزایر کومور به ریاست جمهوری عثمان غزالی اقدام به بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور، احمد عبدالله سامبی کردند .

 

مقامات حکومتی مجمع الجزایر کومور به ریاست جمهوری عثمان غزالی اقدام به بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور، احمد عبدالله سامبی کردند .

احمد عبدالله سامبی پس از پایان سفر خود به پاریس و در بدو ورود خود به مورونی پایتحت کشور کومور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

فعالان اجتماعی و شخصیت های سیاسی حامی وی در باره خطرات احتمالی که جان سامبی را در زندان حکومتی تهدید می کند، اظهار نگرانی کرده اند.

آنها از جامعه جهانی خواستند تا اقداماتی در راه نجات دمکراسی و حفظ جان احمد سامبی رئیس جمهور سابق کشور کومور تلاش نموده و وی را آزاد نمایند.

گفتنی است، احمد عبدالله سامبی پس از 6 ماه سفر به کشور فرانسه سرانجام روز شنبه مصادف با 12 می 2018 وارد کشورش شد و مورد استقبال خیل کثیری از طرفدارانش واقع گشت که وی را تا محل اقامتش در شمال مورونی همراهی کردند.

در این مراسم استقبال، برخی نیروهای امنیتی به هواداران وی حمله هایی نمودند که در برخی موارد به خشونت کشیده شد.

یک هفته بعد، مقامات حکومتی احمد سامبی را تحت حصر خانگی قرار دادند و از هرگونه داد و ستد با خارج از خانه ممنوع شد. 

منابع محلی هدف از بازگشت احمد عبدالله سامبی به کشورش را اعتراض مسالمت آمیز به اجرای انتخابات برای آنچه اصلاحات قانون اساسی اعلام گشته، عنوان کردند.

این در حالی است که عثمان غزالی رئیس جمهور حال حاضر مجمع الجزایر کومور اخیرا اقدام به توقیف صلاحیت های دادگاه قانون اساسی و انتقال این صلاحیت ها به دادگاه عالی کومور کرده است.

وزارت کشور کومور نیز در واکنش به اعتراض های فعالان اجتماعی، طی بیانیه ای مدعی شده است که حصر خانگی احمد سامبی با هدف حفظ جان وی و امنیت ملی است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا