جهان

گزارش جمعیت اهل بیت علیهم السلام از اوضاع شیعیان در کشور آفریقایی نیجر

جمعیت اهل بیت علیهم السلام گزارش خود، در مورد اوضاع شیعیان در کشور آفریقایی نیجر را ارائه داد. 

 

جمعیت اهل بیت علیهم السلام گزارش خود، در مورد اوضاع شیعیان در کشور آفریقایی نیجر را ارائه داد. 

در این گزارش که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده:

با توجه به اینکه کشور نیجر در قاره آفریقا، دارای تنوع گسترده ای از ادیان و مذاهب مختلف همراه با فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز است و حکومت این کشور نیز اجازه اهانت به هیچ دین یا طایفه ای را نمی پذیرد؛ بنابراین فضای این کشور فضای خوبی برای برای شیعیان است تا بتوانند معارف اصیل اهل بیت علیهم السلام را با آزادی کامل نشر دهند. 

این گزارش افزود: این درحالی است که وهابی ها با غنیمت شمردن این فرصت طلایی، افکار و عقاید خود را به راحتی در نیجر نشر می دهند و موفقیت هایی نیز کسب کرده اند. 

این گزارش ادامه داد: وهابی ها و سنی های تندرو با در اختیار داشتن مدارس در همه مقاطع و دانشگاه، مساجد، مراکز بهداشتی و تجاری و برخی اماکن عمومی در نشر و توسعه مذهب وهابیت گام های بلندی برداشته اند.

جمعیت اهل بیت علیهم السلام افزود: شیعیان در برخی شهرهای کشور نیجر از تعداد کمی از مبلغین دینی فارغ التحصیل از حوزه های علمیه استفاده می کنند، ولی تعداد این مبلغان ناچیز بوده و همین امر شیعیان را با مشکلاتی مواجه کرده است. 

این جمعیت شیعی در گزارش خود ادامه داد: شیعیان در کشور نیجر به ساخت مراکز آموزشی برای کودکان، ساخت مراکز علمی و فرهنگی جهت تحصیل آسان، احداث مساجد و حسینیه ها جهت برگزاری مناسبت های مذهبی و تاسیس مراکز بهداشتی هستند تا علاوه بر دست یابی به جایگاه واقعی اجتماعی خود، به مردم در زمینه های مختلف یاری رسانند. 

جمعیت اهل بیت علیهم السلام در پایان گزارش خود آورده است: ، باید از روحانیان مبلغ حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی شود و با فرستادن آنها به شهر های مقدس نجف و قم جهت پیشرفت در مراتب تحصیل حوزوی و همچنین پذیرش جوانان برای تحصیل در مدارس حوزوی آشنا به شیوه های نوین تبلیغی، نسلی از مبلغین را ساخته پرداخته نموده و آنها را جهت تبلیغ به نقاط مختلف کشور نیجر فرستاد تا بدین وسیله، معارف و تعالیم اصیل اهل بیت علیهم السلام به تمام مردم برسد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا