جهان

شکايت سوريه از ائتلاف آمریکا به سازمان ملل متحد

وزارت امور خارجه سوریه، در پی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش و کشتار غیرنظامیان در سوریه، به سازمان ملل شکایت نمود.

 

وزارت امور خارجه سوریه، در پی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش و کشتار غیرنظامیان در سوریه، به سازمان ملل شکایت نمود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» وزارت امور خارجه سوریه، در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، در ارتباط با کشتار غیر نظامیان در طول حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکا، شکایت خود را اعلام نمود.

دمشق در این دو نامه از دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت خواست که به مسئولیت‌های خود در محافظت از صلح و امنیت بین‌المللی، توقف کشتار غیر نظامیان توسط ائتلاف بین‌المللی و الزام همه کشورها به عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم عمل کند.

در این نامه‌ها همچنین آمده است که حملات این ائتلاف، به گسترش هرج و مرج، کشتار و تخریب در سوریه انجامیده و در برخی موارد این حملات کامل کننده اهداف گروه‌های تروریستی برای هم زدن امنیت، ثبات، تخریب امکانات سوریه و طولانی کردن بحران در این کشور است.

این دو نامه در پایان بار دیگر از دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تا تعهدات خود را برای حفظ صلح و آرامش در کشورها به انجام رسانند.

شایان ذکر است تا کنون ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، در سوریه و عراق جان صدها نظامی را گرفته و یا آنان مجروح نموده که بسیاری از آنها را زنان و کوکان تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا