جهان

مرکز تحقیقات حقوق بشر مالزی: ​مسلمانان مالزی بیشتر از اقلیت‌ها در معرض تبعیض قرار دارند

یک مرکز حقوق بشری در مالزی می گوید مسلمانان این کشور بیش از اقلیت های دیگر در معرض تبعیض قرار دارند.

 

یک مرکز حقوق بشری در مالزی می گوید مسلمانان این کشور بیش از اقلیت های دیگر در معرض تبعیض قرار دارند.

مرکز تحقیقات حقوق بشر و دفاع مالزی اعلام کرده است مسلمانان ـ که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند ـ بیشتر از غیرمسلمانان و اقلیت‌های دیگر در معرض تبعیض قرار دارند.

«عزریل محمدامین» مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و حقوق بشر مالزی ـ سنترا ـ با رد گزارش اخیر کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی ایالات متحده آمریکا، موسوم به «یوسکیرف» در مورد آزادی‌های مذهبی در مالزی که گفته بود: نه تنها اقلیت‌های مذهبی بر اساس اعتقادات دینی در این کشور دچار رنج  و تبعیض قرار ندارند، بلکه در حقیقت عکس این مسئله در مالزی به چشم می‌خورد.

وی در گزارش 30 صفحه‌ای در پاسخ به «یوسکیرف» افزود: مسلمانان که اکثریت جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند، به دلیل اعتقادات مذهبی از تبعیض دینی رنج می‌برند، این درحالی است که اقلیت‌های مذهبی حتی زمانی که قانون شکنی می‌کنند، به بهانه‌ آزادی مذهبی مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

در گزارش این سازمان، نمونه‌های این مسئله چون ساختن پرستشگاه‌های غیرقانونی بدون مجوز دولتی، همچنین تغییر کاربری بدون مجوز تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، ادارات و ساختمان‌های تجاری به کلیساهای مسیحیان و نقض قوانین برنامه‌ریزی شهری، توسط اقلیت‌های مذهبی آورده شده بود.

عزریل در ادامه گفت: برای مثال یک فروشگاه در سال 2015 در «سلانگور» بدون مجوز مقامات محلی به کلیسا تبدیل شد. 

به علاوه گزارش « یوسکیرف » مبنی بر اینکه دسترسی به انجیل و مطالب مذهبی وجود ندارد؛ نیز نادرست است. کتاب‌های انجیل به صورت آزادانه در تمامی فروشگاه‌های مالزی به فروش می‌رسند.

این درحالی است که مسلمانان حتی در شرکت‌های خصوصی اجازه برگزاری نماز جماعت را ندارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا