جهان

انتقاد از گزارش شبکه آلمانی درباره مساجد

پروفسور «یوهانا پینگ»، استاد اسلام‌شناس دانشگاه «فرایبورگ» آلمان در نامه‌ای از گزارش شبکه یک تلویزیون دولتی این کشور، درباره مساجد انتقاد کرد.

 

پروفسور «یوهانا پینگ»، استاد اسلام‌شناس دانشگاه «فرایبورگ» آلمان در نامه‌ای از گزارش شبکه یک تلویزیون دولتی این کشور، درباره مساجد انتقاد کرد.

هفته گذشته شبکه یک تلویزیون دولتی آلمان موسوم به ARD در گزارشی به وضعیت مساجد در آلمان پرداخت و گزارشگر جوان این برنامه به دلخواه خود فقط مسجد را انتخاب کرده و درباره چالش‌ها و مشکلات آنها گزارشی ارائه داد. 

پس از پخش گزارش که به نظر مغرضانه می رسید، نه تنها مساجدی که در آن فیلم به نمایش درآمدند، بلکه کارشناسان و افراد مسلمان بسیاری به نحوه پخش آن گزارش اعتراض کردند. 

یکی از این معترضین، خانم پروفسور یوهانا پینگ(Johanna Ping) از دانشگاه فرایبورگ بود. 

این پروفسور اسلام‌شناس معتقد است که گزارش پخش شده به شدت یک سویه بوده و تمام واقعیات مساجد و دنیای اسلام را به نمایش نگذاشته و حتی دانش گزارشگر از اسلام بسیار کم بوده و در انتقال سخنان روحانی مسجد اشتباهاتی وجود داشته است. 

خانم پروفسور پینگ در نامه خود عنوان کرده است: با این تصویری که از مساجد و مسلمانان نشان داده شد، امید افراد مسلمان بسیاری که با روی باز خواهان زندگی مسالمت آمیز در جامعه آلمانی هستند، کمرنگ خواهد شد. در آن گزارش روحانیون را خشن، افراطی و فضای مسجد را بسته به نمایش گذاشته بودند. 

این استاد اسلام‌شناس در نهایت از تلویزیون دولتی آلمان خواسته تا برای تهیه برنامه‌های بعدی خود از افراد متخصص و آشنا به اسلام کمک گرفته شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا