علم و فناوری

۷ اثر تکان دهنده بعد از خوردن گوجه فرنگی

گوجه فرنگی مزایای سلامتی زیادی از جمله بهبود سلامت قلب، جوان سازی پوست و تقویت متابولیسم بدن را داراست. با این حال، اگر به مقدار زیاد خورده شود، باعث عوارض جانبی خاصی برای بدن می شود.

 

گوجه فرنگی مزایای سلامتی زیادی از جمله بهبود سلامت قلب، جوان سازی پوست و تقویت متابولیسم بدن را داراست. با این حال، اگر به مقدار زیاد خورده شود، باعث عوارض جانبی خاصی برای بدن می شود. این موارد شامل اسهال، مشکلات کلیوی و دردهای بدن است.

 

اسهال

 

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، گوجه فرنگی خام مستعد آلودگی سالمونلا است که باعث اسهال می شود. کسانی که از عدم تحمل گوجه فرنگی رنج می برند بیشتر در معرض خطر هستند. 

 

سنگ کلیه

 

خوردن گوجه فرنگی به مقدار زیاد می تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود. از آنجا که گوجه فرنگی سرشار از اگزالات و کلسیم است، در صورت مصرف مقادیر زیاد این مواد مغذی به راحتی تجزیه نمی شود. مواد مغذی اضافی سپس در بدن جمع می شوند و احتمالاً منجر به تشکیل سنگ کلیه می شوند.

 

درد مفاصل

 

تورم و درد مفاصل عوارض جانبی رایج در مصرف بیش از حد گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی سرشار از سولانین است که ترکیبی است که کلسیم را در بافتها ایجاد می کند. مقادیر بیش از حد آن باعث التهاب و دردهای بدن می شود.

 

رفلاکس اسید

 

گوجه فرنگی همچنین سرشار از اسید سیتریک و مالیک است. هنگامی که این مواد بیش از حد در معده جمع بشوند، در بدن ترکیباتی تشکیل می شود که باعث سوزش قلب یا ریفلاکس اسید می شود، زیرا این مواد به اسید معده که برای تجزیه مواد غذایی استفاده می شود، افزوده می شود. افرادی که از استرس گوارشی یا بیماری ریفلاکس معده رنج می برند، باید از خوردن زیاد گوجه فرنگی خودداری کنند.

 

تغییر رنگ پوست

 

لیکوپن رنگدانه ایست که در گوجه فرنگی، انواع توت ها و سایر میوه ها یافت می شود. سلامت قلب را بهبود می بخشد و در برابر سرطان قلبی و عروقی نقش محافظت کننده دارد. هنگامی که گوجه فرنگی به میزان زیاد مصرف شود، مقادیر زیادی لیکوپن وارد بدن می شود که ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شود.

 

عکس العمل های آلرژیتیک

 

گوجه فرنگی همچنین سرشار از هیستامین ها است، ترکیباتی که سیگنال های سیستم ایمنی بدن را برای حمله به تهدیدات خارجی فعال می کنند. مصرف مواد غذایی سرشار از این ترکیب منجر به ایجاد بثورات می شود و باعث بروز واکنش های آلرژیک می شود. برای کسانی که حساسیت دارند، ممکن است دچار علائمی مانند عطسه، تورم زبان، دهان و صورت و حتی سوزش گلو و تنگی نفس شوند.

 

مسمومیت

 

برگهای گوجه فرنگی برای بدن سمی 

 

 

 مصرف آن منجر به تحریک شدید گلو و دهان، استفراغ، سرگیجه، اسهال، سردرد، اسپاسم خفیف و حتی مرگ برای کسانی که به گوجه فرنگی حساسیت دارند، می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا