آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

افزایش پدیده فروش کودک در ایران

بررسی های انجام شده نشان می دهد با توجه به افزایش مشکلات مالی در ایران، پدیده فروش کودک در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کرونا اقتصاد جهان را نابود کرد. این ویروس ویران کننده، نه تنها ضرر و زیان جانی به کشورهای مختلف جهان زد، بلکه اقتصاد بیشتر کشورهای جهان را تا لبه پرتگاه و نابودی پیش برد.

افزایش پدیده فروش کودک در ایران

از جمله کشورهایی که کرونا بر اقتصادش تأثیر گذاشت ایران بود، هر چند به گفته مقامات رسمی، ایران نسبت به دیگر کشورها آسیب کمتری از کرونا دید زیرا به گفته آنان، کشور ایران به دلیل 40 سال تحریم از سوی ایران، همواره آموخته که با مشکلات دست و پنجه نرم کند.

اما در این میان، وخیم شدن وضعیت اقتصادی در ایران به شدت بر زندگی مردم تأثیر منفی گذاشت و نسبت فقر و کارتن خوابی را در ایران به طور قابل توجهی افزایش داد. هر چند به دلایل مختلف آماری در این مورد به طور رسمی منتشر نشده و نمی شود.

در همین راستا خانم حسینی، از مسئولان یکی از مراکز بهزیستی در یکی از شهرهای ایران که اعتراف کرد به دلیل ترس از برخورد با وی، از گفتن نام واقعی اش پرهیز می کند، در گفتگویی با خبرنگار شیعه ویوز فاش کرد که پدیده فروش کودک در ایران طی یک سال اخیر در ایران افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: در گذشته این اتفاق کم می افتاد که خانواده ای به دلیل نداشتن پول، نوزاد تازه مولود خود را به فروش می گذاشت، اما اخیرا چندین مورد به ما اطلاع داده شده و اعلام کرده اند که خانواده چندین فرزند دیگر در گذشته داشته و از اضافه شدن یک نوزاد دیگر به خانواده ناتوان است از همین رو در همین یکی دو روز اول به دنیا آمدن و حتی قبل از دادن شیر به نوزاد، تلاش می کنند از او جدا شوند و وی را به خانواده ای متمول که معمولا بچه دار نمی شوند، بدهند.

خانم حسینی در ادامه این گفتگو به خبرنگار شیعه ویوز افزود: واقعا نمی توانم آمار دقیقی از تعداد کودکانی که هر ماه در ایران چنین بلایی سرش می آید ارائه دهم اما آنچه که می گویم این است که به رغم اینکه چنین اتفاقی خیلی اندوهگین است اما از زاویه ای دیگر هم باعث خرسندی می شود زیرا این نوزاد بی گناه که به دلیل وضعیت بد اقتصادی خانواده اش قرار است سرنوشت نامعلومی داشته باشد، حداقل در اختیار خانواده ای متمول قرار می گیرد و ان شاء الله که آینده ای خوب نصیبش خواهد شد زیرا معمولا خانواده هایی که فرزند ندارند، اهمیت و بهای بیشتر به نوزاد می دهند.

در پایان باید دست یاری را به آسمان دراز کنیم و از خداوند سبحانه و تعالی درخواست تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را طلب کنیم که با ظهور آن حضرت مشکلات کره خاکی حل شود و دیگر هیچ کودک شیعه ای این گونه از دامان مادر و پدرش نرود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا