جهان اسلام

حضور هیئت نمایندگی دو مرکز مرتبط با مرجعیت در سفارت کشور کره جنوبی در کشور عراق

در پاسخ به دعوت سفارت کشور کره جنوبی، هیئتی از مؤسسه فرهنگی-رسانه ای النبأ و مرکز مطالعات راهبردی المستقبل، در سفارت این کشور در شهر بغداد حضور یافتند.

 

در پاسخ به دعوت سفارت کشور کره جنوبی، هیئتی از مؤسسه فرهنگی-رسانه ای النبأ و مرکز مطالعات راهبردی المستقبل، در سفارت این کشور در شهر بغداد حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، سونگ بام شن، نایب رئیس هیئت اعزامی کره جنوبی در این دیدار گفت: ما میدانیم که شما برای ارائه افکار سازنده خود به تصمیم گیرندگان کشور تلاش می کنید و از این تلاش شما و از برقراری ارتباط با سفارتخانه ها و گسترش شبکه ارتباطات انسانی قدردانی می کنیم.

وی در ادامه افزود: شباهت های زیادی بین دو کشور کره جنوبی و عراق در جنبه های تاریخی و تجربیات در مبارزه با دیکتاتوری وجود دارد. عراق دارای پتانسیل بالایی است و افراد هوشمندی دارد که می دانند عراق به چه سمتی حرکت می کند و اولویت های آن چیست. 

نایب رئیس هیئت اعزامی کره، افزود: وقتی کشور بزرگی مانند عراق را می بینم که از کشمکش و درگیری قدرت های خارجی رنج می برد، ناراحت و غمگین می شوم. 

بام شن، ادامه داد: البته فکر می کنم این نزاع ها در نهایت به موفقیت عراق ختم خواهد شد و کشور کره آماده هرگونه کمک رسانی به کشور عراق بوده و برقراری روابط فرهنگی و برگزاری چنین جلساتی را گامی برای آینده ای بهتر می داند. 

بر اساس این گزارش، عدنان الصالحی، مدیر مرکز مطالعات راهبردی المستقبل نیز در این ملاقات گفت: از آنجایی که همکاری مثبتی بین دو طرف در زمینه های مطالعات، تحقیقات و استفاده از تجارب کشورهای دیگر خواهیم داشت، امیدواریم که روابط بین سفارتخانه ها و مراکز مطالعاتی ادامه داشته باشد.

همچنین علی الطالقانی، مدیر مؤسسه فرهنگی-رسانه ای النبأ در خصوص این ملاقات اظهار داشت: در این دیدار در زمینه همکاری اقتصادی بین دو کشور کره جنوبی و عراق و تجربه عراق در مبارزه با تروریسم گفتگو شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا