عتبات و اماکن مقدسه

ششمین جشنواره تراتیل سجادیه در حرم امام حسین علیه السلام

ششمین جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» با مشارکت شخصیت های دینی، اجتماعی و دانشگاهی در حرم امام حسین علیه السلام آغاز به کار کرد.

ششمین جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» با مشارکت شخصیت های دینی، اجتماعی و دانشگاهی در حرم امام حسین علیه السلام آغاز به کار کرد.

جشنواره امسال با شعار«عدالت اجتماعی در رساله حقوق امام سجاد علیه السلام» با حضور میهمانانی از 14 کشور جهان فعالیت های خود. را آغاز کرد.

سید علاء الموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق و از سخنرانان افتتاح این جشنواره، در سخنان خود با اشاره به اینکه میراث امام سجاد علیه السلام اخلاقی، اعتقادی و فکری متصل به معرفت الهی است، گفت: این میراث قابل احتکار نیست، بلکه در طبقی از طلا در خدمت تمامی ادیان و اقشار مختلف بشریت است.

«شیخ رائد الحیدری» از دیگر سخنرانان افتتاحیه جشنواره گفت: امام سجاد علیه السلام بعد از محدودیت و خفقانی که برای ایشان ایجاد کردند، از دعا برای حفظ اندیشه و ایمان استفاده کردند.

وی افزود: امام زین العابدین علیه السلام متوجه شدند که شرایط سیاسی و رسانه ای اجازه مطرح کردن افکار به صورت آشکارا را نمی دهد، لذا از طریق دعا به هدایت مردم روی آوردند و در کنار استفاده از دعا برای تربیت، دیگران را به تواضع دعوت کردند.

در این جشنواره تعدادی از منبریان حسینی از جمله سید مرتضی قزوینی، شیخ باقر مقدس، شیخ مرتضی شاهرودی و سید جاسم طویرجاوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا