اخبار

به شهروندان عراقی اجازه سفر به ایران داده می‌شود

شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد که 5 گروه از شهروندان این کشور تحت شرایطی اجازه سفر به ایران را دارند. 

شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد که 5 گروه از شهروندان این کشور تحت شرایطی اجازه سفر به ایران را دارند. 

به گزارش شیعه ویوز به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، شرکت دولتی خطوط هوایی عراق (Iraqi Airways) امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، برای آن دسته از شهروندان این کشور که سفر به ایران هستند، توضیحاتی ارائه داد. 

در این بیانیه آمده است که به 5 گروه از این افراد اجازه انجام چنین سفری داده می شود به شرط آن که ابتدا مورد آزمایش قرار گیرند تا عدم ابتلای آنها به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) ثابت گردد.

این شرکت وابسته به وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه خود آورده است: به همه عراقی های دارای اقامت معتبر، همه مسافران دارای عقدنامه ازدواج با زنان ایرانی به شرط آن که عقدنامه به تایید نهادهای ذی ربط رسیده باشد، اجازه ورود داده می شود.

در بیانیه شرکت خطوط هوایی عراق همچنین آمده است: افراد مبتلا به بیماری های علاج ناپذیر که دارای تاییده پزشکی و روادید ورود هستند، مجروحان نیروهای امنیتی سه گانه و مسافران دارای روادید ورود برای اهداف تجاری نیز اجازه ورود می یابند.

لازم به ذکر است که دولت عراق در ماه مارس گذشته و در چارچوب تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سفر شهروندان خود به کشورهای دیگر را به حالت تعلیق درآورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا