اخبارجهانعربستان سعودی

اعتراف عربستان به جنایت در یمن

 (((جنگ اقتصادی که در تعریف قوانین بین المللی ممنوع اعلام شده است یکی از بارزترین جنایت‌های عربستان در ۸ سال گذشته علیه یمن است که طبق توصیف سازمان ملل ، این کشور بزرگ‌ترین فاجعه‌ای را که جهان در حال حاضر دیده است ، سپری می‌کند.

پایگاه خبری آژانس مطبوعات یمن روز گذشته ، دوشنبه ، در گزارشی به اظهارات اخیر «محمد جابر» سفیر عربستان در یمن مبنی بر «تلاش ریاض برای بازگرداندن ارزش نفت و گاز یمن به بانک مرکزی عدن» اشاره کرد و نوشت: در طول هشت سال جنگی که یمن توسط همسایگان خود یعنی عربستان و امارات متحمل شد، صدها هزار کودک جان خود را به دلیل کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره و قحطی از دست دادند و مردم یمن در برابر نظام‌های آل سعود و آل نهیان در معرض موارد بی‌پایان نقض حقوق بشر قرار گرفتند.

آژانس مطبوعات یمن اضافه کرد: مشکل جنگ اقتصادی که مردم یمن از آن رنج می‌برند این است که این جنگ مخفیانه انجام نمی‌شود بلکه کشورهای متجاوز ائتلاف با جسارت اعتراف می‌کنند که آنها کسانی هستند که پشت گرسنگی یمنی‌ها قرار دارند و از عواقب قانونی یا انتقام مردم یمن ترسی ندارند.

آخرین پیامد ذهنیت سعودی‌ها از گرسنه نگه داشتن مردم یمن، اعتراف سفیر عربستان در یمن بود که با انتشار مطلبی در توئیتر نوشت که به همراه «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا رفته و در این سفر برای بازگرداندن ارزش نفت و گاز یمن به بانک مرکزی عدن با طرف آمریکایی مذاکره شده است.

آژانس مطبوعات یمن با اشاره به اینکه هیچ جنایتی وجود ندارد که بدون توجیه اتفاق بیفتد، همانگونه که با همدستی شرم‌آور سازمان ملل متحد بر سر مردم یمن اتفاق می‌افتد، این سوال‌ها را مطرح کرد که کشتار دسته جمعی اجباری توسط ائتلاف علیه مردم یمن چه توجیهاتی دارد؟ و چگونه ثروت کشور فروخته می‌شود در حالی که مردم آن گرسنه هستند؟)))

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا