اخبار

تحلیل گر شبکه سی ان ان: هدف عربستان از اعدام‌ گروهی، ایجاد وحشت در میان شیعیان است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در برنامه‌ای به واکاوی ابعاد اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی پرداخت.

 

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در برنامه‌ای به واکاوی ابعاد اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی پرداخت.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سی‌ان‌ان؛ «ترنس وارد» نویسنده آمریکایی اهل کلرادو که در ایران، عربستان سعودی و مصر زندگی کرده در این برنامه حضور یافته و در مورد ابعاد غیررسانه‌ای اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی صحبت کرد.

او معتقد است اعدام ۳۲ شیعه که به صورت گردن زدن انجام شد تنها به خاطر نشان دادن اوج بی‌رحمی و جدیت ریاض در برابر مخالفان است.

وی همچنین گفته که درحقیقت هدف اصلی آل سعود از اعدام‌های اخیر، رساندن یک پیام به شیعیان است؛ این پیام که همیشه باید از حاکمان این کشور بترسند. درواقع حکومت عربستان سعودی با این اعدام‌ها در پی گسترش وحشت در میان شیعیان استان قطیف است.

ترانس وارد معتقد است عربستان قصد دارد به اقلیت شیعه خود بفهماند که رییس، هیات حاکمه‌ای است که مذهبش وهابیت است. این نویسنده معتقد است که دشمنی با شیعیان، در DNA حاکمان عربستان است. حکومت این کشور از بدو تشکیل در سال ۱۹۳۲ به دنبال خفه کردن شیعه در این کشور بوده است.

وی افزود: درحقیقت شیعیان عربستان با نوعی تبعیض دینی و تعصب مذهبی طرف هستند و هنوز در قوانین رسمی این کشور، فتوای ضدشیعی عبدالعزیز بن باز مفتی بلندپایه سعودی پابرجاست.

همین اواخر بود که یکی از اعضای شورای مذهبی عربستان گفت شیعیان برادران ما نیستند بلکه برادران شیطان هستند.

وارد معتقد است با شدت گرفتن تقابل ایران و آمریکا، انتظار می‌رود برخورد عربستان با شیعیان خود بدتر و خشن‌تر شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا